Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

CD-skivan hackar

CD-skivan hackar

När jag bränner musik från windows media player och sedan ska spela skivan i min cd-spelare så hackar låtarna. Någon som vet vad det kan vara för fel. Tacksam för råd.

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Testa ett annat brännar program vet jag, men vad det kan vara för fel vet jag inte.
Vad bränner du i för hastighet? Jag har hört att om man bränner i för hög hastighet så kan det bli så där. Jag bränner aldrig högre än 16.
Håller med Joanna, jag har testat att bränna i hög hastighet och fått hackande men sedan gjort om bränningen av samma låtar med en lägre hastighet och fått det att funka.
Dessutom kan det variera mellan olika CD-spelare har jag märkt, en skiva som funkar i den vanliga stereons CD-spelare kan krångla i bil-CDn så det verkar vara så att vissa spelare är mer känsliga än andra...

Prova alltså att bränna med långsammare hastighet.

Annons
Testa att göra rent CD-spelaren.
CD-spelaren är helt ny, köpte den igår. På våran gamla gick det att spela skivorna utan att de hackade. De kan ju vara olika känsliga. Har också hört detta med hastighet. Jag har aldrig ändrat några inställningar i Windows media player så jag vet inte i vilken hastighet skivorna bränns. Hur ändrar man inställningarna så att hastigheten blir långsammare?
På bränningssidan i Media Player,finns uppe till höger,ett
ark med en röd bock.Tryck där och ställ in,önskad hastighet.
Förslagsvis 16 ,som Joanna rekommenderar.
Ibland kan man ha otur med fabrikatet på CD-n också. Jag köpte en sort och den funkade inte alls på min dator. Jag minns inte vad det var för fabrikat. Nu kör jag bara med Fujifilms CD från "gubbdagis", funkar jättebra.
Joanna, menar du fabrikatet på cd-skivorna? Jag har kört med Verbatim som säljs på El-giganten. Är kanske inte de bästa skivorna? Gubbdagis, vad är det??
Ja, jag menar fabrikatet på CD-skivorna. Det finns säkert många bra, men... jag råkade ut för en gång ett fabrikat (jag minns inte vad det hette) där datorn sa ifrån att det gick inte att bränna på dom skivorna. Gubbdagis? Det är Clas Olsson, har du inte hört "Gubbdagis"? Kolla i affären så får du se vilket kön som går där med en konstig blick!! Lyckliga stora pojkar som plockar och kollar allt vad som finns i hyllorna!!

Om du bara ska bränna en skiva rakt över är det nästan bäst att bränna från ditt brännarprogram, har du Nero?
Jag använder Media Player om jag vill göra en blandad skiva, låtar från olika CD. Man gör en spelningslista med sina favoritlåtar och bränner den för att ha i bilen eller i sin CD-spelare.
Joanna, jag tror jag måste reda ut begreppen. Är inte så hemma på datorer som Ni vet sen tidigare... Köpte datorn för några veckor sedan och har bara använt windows media player för att bränna låtar som jag plockat hem från nätet. Då borde jag väl ha ett "inbyggt" brännarprogram eller ingår det i Windows media player? Vad blir skillnaden med tex. Nero? Vad går att göra med det programmet?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem