Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

CD-skivan hackar

CD-skivan hackar

När jag bränner musik från windows media player och sedan ska spela skivan i min cd-spelare så hackar låtarna. Någon som vet vad det kan vara för fel. Tacksam för råd.

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Molle.
Om du har köpt en dator med brännare så kan jag inte tänka mej annat än att det följer med ett brännarprogram.
Om du går in på Start, alla program så kolla om du har något som heter Nero Express. Eller gå in på Start, Sök, i fönstret till vänster klickar du på Alla filer och mappar. I den lilla skrivrutan skriver du Nero, sen Sök. Den lilla vovven säger till om du har Nero. Vad händer om du sätter i en CD-skiva och väntar en stund? Du ska vara på skrivbordet. Dyker det upp ett fönster som frågar Vad vill du göra? Där kan du välja om du vill bränna en CD eller spela upp skivan i Media Player. Om du svarar att du vill bränna en CD så kommer du in på ditt brännarprogram.
Jag tror att Nero är det mest kända brännarprogrammet. Det är ganska så enkelt att använda.
Om jag ska bränna bilder eller bara göra en säkerhetsbränning eller bara kopiera en skiva rakt av då använder jag Nero. Där är det också lätt att ställa in hastigheten.

För övrigt så använder jag Media Player, där är lätt att skapa egna skivor med favoriter från olika skivor.

Jag ska kolla dina tips, få se om jag kan lära mig ngt...
Trevlig helg!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem