Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

SpyWare

SpyWare

Jag undrar om det inte finns något bra program som söker datorn hela tiden efter spyware precis som ett antivirusprogram söker efter virus. Då slipper man ju köra BPS SpyWare programmet var och varannan dag. Hoppas att det finns någon som vet om det finns och som kan rekommendera något program i så fall.
Antal svar på detta inlägg: 9
Då tror jag du måste betala.Själv kör jag bara Ad-Aware,en
gång i veckan,det räcker.Det kommer nya spioner på studsen.

Du hittar en ny betaversion gratis på www.lavasoft.com.

Prova den.Lycka till!
Hejsan.

Det bästa är väl att köra Search and destroy en gång, och sedan låsa registret så att det inte kan registreras något utan din vetskap där ?

Jag kör med Symantec Antivirus / S&D samt en Zyxel brandvägg och jag har aldrig några problem med vare sig spyware, intrång eller virus. Datorn står på dygnet runt och är alltid online...

// Xenix
Xenix: Du skrev något om Search and destroy, var hittar man det programmet och hur fungerar det för det låter klart intressant. Hör av dig vidare om programmet.

//Raj-Raj
Annons
Raj-Raj!

Här har du en sida,som förklarar,det där med Spyware,på ett
enkelt sätt.Läs den innan du bestämmer dig.

www.seniornet.se/browse.jsp?id=04_14&cikkid=2187 -
Raj-Raj !

Här är en web-adress till Spybot Search and Destroy
Jag har använt programmet ca. ett år och så vitt jag har kunnat
förstå så fungerar det superbt.

http://www.spybot.info/sv/download/index.html

Jag har samma program och routerbrandvägg som Xenix beskriver ovan och jag har heller aldrig haft varken spyware, intrång eller virus.

Men som sagt jag kör Spybot SD då och då i allafall.
Raj-Raj.
Har kört spybot search andDestroy länge det är ett bra program
det är till och med på svenska!! Håller med dig axe har aldrig haft
virus eller intrång. kör med comhems brandvägg. det funkar jätte bra. exp? själv kör jag med firefox.den är jätte bra, Har aldrig haft konflikter i datorn.
Hallå alla: Jag har installerat Spybot and Destroy och det är kanon. Har en fråga för jag har även BPS Spyware Remover och när jag kör det så hittar det Registry keys som inte Spybot and destroy hittar så är det verkligen bättre då?
Kör Ad Aware,så hittar du mera.Det är en hopplös uppgift,som
jag förklarat för dig.

Finns ju inget program,som kan stoppa ett spy-ware,som dom inte,ens vet om.Det bildas nya varje minut,världen runt.

Men nu har du immuniserat dom som finns,men tag inte ut
glädjen i förskott.Varje gratisprogram,har något fuffens för sig,
men det är relativt ofarligt.

Virus är värre.Där bör man vara på sin vakt.
Vi har både Ad Aware o Spybot and destroy, kör dessa ofta o det har funkat alldeles utmärkt. Vi har gjort det i några år.
Så lycka till nu o hoppas det blir bra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem