Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

WLAN

WLAN

Förra veckan slutande våra 3 WLAN datorer att fungera. Har fått Zyxelroutern kontrollerad varvid WLAN funktionen funkar men jag hittar inget trådlöst närverk längre. Har fått en massa råd från Acersupporten liksom Zyxel. Allt är korrekt inställt i routern och WLAN 802.11 g PCI mini modulen. Har ominstallerat ett flertal ggr och stängt av alla brandvä'ggar (Windows XP, Zyxel samt McAfee. Vet någon om det kommit in ett virus eller vsd ksn det vara.
Antal svar på detta inlägg: 3
Backa och ställ in allt för hand i basen utan kryptering
ta en annan kanal och kontrollera att basen kan ta emot alla
banden på just den kanalen och ge den ett enkelt ide

gör lika med de andra

du kan inte ha erhållit någon bra hjälp från suporten om de inte kunde se att det var problem.

vad dina PCImini delar klarar av. säger du inte. så man måste
utgå från att de inte klarar den högsta hastigheten.

eller så har du råkat ut för samma som jag att de inte kunde finna varandra på 1-1,5meters avstånd från varandra.
de blockerade varandra helt enkelt
du skrev inte om du ställt in öppen SSID eller gömd.
Är den gömd eller dold nått sånt heter det så får du inte upp den då får du ställa in det manuellt.
Nu är det löst! Fick ett bra program från Acer, WLAN configurations program, men jag tror att Göckes inlägg bidrog till lösningen. Ändrade på frekvensen. SSID är ju elementärt käre Watson. (Rob) Efter att ha tillbringat ca 10 timmar med självständigt arbete så löstes WLAN problemet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem