Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis mail och kalender

Gratis mail och kalender

Jag har börjar övergå från MS Office paket till open office allt mer och är mycket nöjd, förutom med en sak. Jag saknar mailklienten outlook. Pga detta har jag därför fortfarande kvar MS office vilket känns väldigt onödigt.
Kan någon rekommendera ett annat mailprogram som är gratis och har "alla" funktioner som outlook har.
Krav:
- filtrering
- kalenderfunktion med påminnelser och återkommande påminnelser.
-möjlighet att lägga in många olika adresser och välja vilket konto man skickar ifrån.
- automatisk överföring av alla inställningar ifrån outlook
- automatisk överföring av mina mail och mappar som jag har i outlook nu.

Finns det några program som uppfyller allt detta och är gratis, utan massa reklam?
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag har använt Incredimail i ett par år och är mycket nöjd med det. Den har alla funktioner som Du söker, plus en del som inte finns i andra klienter som möjligheten att lägga in smileys o.s.v.
Fungerar kanonbra vid ominstallation till ny dator t.ex. genom att man sparar ner en fil med all info i. Har idag 3 mailkonton till den
och det fungerar jättebra, speciellt ihop med mitt virusprogram
AVG som också är gratis och som scannar både ingående och utgående mail.
har du kollat på thunderbird?
Har inte kört det själv men de som kör det tycker att det är bra.
Men dina mail och mappar kommer du alltid få importera själv.
Personligen har jag Hotmail www.hotmail.com samt ett
tilläggsprogram,som samlar alla min epostadresser,på ett
ställe PopPeeper www.poppeeper.com och bevakar allt.

Du måste prova.Perfekt!
Annons
golf77>> jag hittar inte i incredimail att den har kalenderfunktion. Vart hittar du det??

/Johan
Incredimail har jag använt tidigare och tyckte det vara störande med alla reklam och att alla mail jag skickade till folk avslutades med reklam för incredimail.
Då hade det inte kalenderfunktion, har det tillkommit nu?
Hotmail är inte ett seriöst alternativ till programvara installerad på den egna datorn.
Ska kolla lite mer på thunderbird, trodde inte det hade kalender. Har det tillkommit nyligen kanske? Käkar det minne föresten som dess kompis firefox?
Fler tips välkomnas för visst måste det väl finnas några open source projekt även inom detta område?
Sylpheed-Claws
Såg nu att det kommit en kalenderplug-in till thunderbird tidigare i år som jag missat. Detta gör både thunderbird och sylpheed claws intressant. Får kolla mer på dem när det inte är arbetstid : )
Visst är det härligt att det finns fullgoda gratisalternativ på i stort sett alla program!
visst är det Telamundo
du får komma med en recension när du har testat dem

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem