Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Musproblem...den tappar pilen.

Musproblem...den tappar pilen.

Nu har jag råkat ut för ett nytt helbängt problem med datorn hemma.

Emellanåt händer det att muspilen "fastnar", men musen fortsätter att fungera, men då med en osynlig markör. Och pilen står kvar på platsen där den fastnade...

Man kan ju se på ikonerna när musen befinner sig över dem genom att de ändrar lite på formen eller färgen så man kan ändå lura ut ungefär var musmarkören befinner sig så man kan starta om datorn utan att trycka RESET, men det är himla irriterande.

Någon som vet vad detta kan bero på...? Själv har jag noll koll !
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

är det en trådlös mus du har, kolla batteriet
Inte Batteriet Göcke...musen lever och frodas, det är bara pilen som fastnat på en icke specifik plats på skrivbordet. Själv tippar jag på ett drivrutinfel, men det lustiga är att jag haft datorn i snart 3 år och fungerat klanderfritt fram till nu. (musen alltså)
Jag har ett Logitech trådlöst Tang.bord och mus förresten.
Var det inte en skiva med från Logitech?Kör den!

Annars koppla ifrån tangentbord och mus,och gör en nyinstallation,så kanske drivrutinerna hittas.
Annons
har du testat din ide med drivrutinen
En rolig grej,med batterier,kommer här!

Har en radiostyrd termometer,med en givare utomhus på
garaget.Den verkade vissen,så jag tänkte Aha!,nya batterier.

Snål som man är,bytte jag bara på utsidan,för där var ju kallt.
Den blev bättre,men vissen.Skit man köper,tänkte jag.

Sitter och bläddrar,i papper.Hittar instruktionerna till min fina
termometer.Läser! TÄNK PÅ ATT BYTA BATTERIER i BÅDA
ENHETERNA. Sagt och gjort.Nu har den funkat prickfritt i mänader.Snålheten bedrar visheten.......

Med tanke på Göckes fråga.Har du bytt batterier.
Batterier bytta.
Kom precis att tänka på det där med drivrutiner när jag satt och skrev...får testa när jag kommer hem ikväll, om man får tid till det, dvs.
/Breeze
4 delar jag har råkat ut för ser jag i hintbanken

batteribyte på både tangentbord och mus samtidigt
drivrutiner till mus
drivrutiner till grafik kort
och att ett andra trådlöst sett är igång/startas innom en radie på 1-2m

det där med 1m är förödande i modulrum på företag. ;=)
det ena fallet var till och med den andra en våning upp

sedan har det förekommit en del konstigheter vid uppgradering av XP , men det har man väl koll på själv?
Logitech egen hintbank
http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea.cfg/php/
enduser/std_adp.php?p_faqid=2739&p_created=1091563710&p_sid=Fldz2e7i&
;p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NyZwX3B
yb2RzPTAmcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnB
fcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9cG9pbnRlcg**&p_li=&p_topview=1



lite att klistra in :=)
lycka till
Som Göcke säger så kan annan trådlös utrustning i närheten störa. Särskilt om det är i närheten av sändaren. Den kan också bli störd av stark magnetism ifrån högtalare, själva datorburken och liknande. Ibland kan det också hjälpa att bara trycka på knappen under musen och sändaren så att de söker upp varandra igen på en ny kanal.

En lustig grej är att vissa trådlösa möss kommer med en sändardel som sticks direkt i USB-uttaget utan sladd emellan medan andra kommer med sladd och anmodningar om att man inte skall placera sändaren nära datorn eller skärmen. (Bara en tanke)
Som nämnt...datorn närmar sig 3 år nu och den har stått på samma plats hela tiden. Det nyaste jag satt in är 5:1 Högtalare, men det är dryga året sen och musproblemen har varit den sista månaden eller så.
Nu har jag ju installerat och avinstallerat en massa Webeditorprogram sista tiden...kan det kanske vara källan till krånglet...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem