Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Musproblem...den tappar pilen.

Musproblem...den tappar pilen.

Nu har jag råkat ut för ett nytt helbängt problem med datorn hemma.

Emellanåt händer det att muspilen "fastnar", men musen fortsätter att fungera, men då med en osynlig markör. Och pilen står kvar på platsen där den fastnade...

Man kan ju se på ikonerna när musen befinner sig över dem genom att de ändrar lite på formen eller färgen så man kan ändå lura ut ungefär var musmarkören befinner sig så man kan starta om datorn utan att trycka RESET, men det är himla irriterande.

Någon som vet vad detta kan bero på...? Själv har jag noll koll !
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

låter inte troligt , men man skall aldrig säga aldrig
isåfall fixar det ju sig förmodligen med drivrutinerna

om inte problemet ligger i ett spel.
då hamnar du i ett annat läge.
Breeze, Du vet väl att man ska göra musen ren ibland!!!!!!!!!!
Det kan samlas mycket damm i den, det har jag råkat ut för. Missförstå mej inte nu!!
Det är bara om man har en kula,men Breeze har säkert två.He,he
Annons
Vem vet...jag kanske extraknäcker som kastratsångare, leiake ? Och det besvarar väl Joanna....musen är rätt dammig, har inte mixtrat med den på ett tag, Hehe

Nä, Musen är optisk, nåt nytt spel har inte installerats sista tiden, så jag tror inte på det.
Ska se om det där med drivrutinerna kan ha något med saken att göra, men måste först betala firmans räkningar och månadens skatter (¤#/%¤#"&%¤% röda tjyvpack), sen lägga knoddarna och hoppas att jag själv inte slocknar.
Värsta är att jag kommer troligen inte att veta resultatet förrän om någen vecka eller så...det är ju inte varje gång jag är på datorn som musen strejkar.
/Breeze
Nu har jag kört skivan som följde med musen och tangentbordet, och problemen består, så drivrutinerna var det inte.
Kanske grafiken då....får testa uppdatera det också.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem