Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Autokorrigering i Word.

Autokorrigering i Word.


Kan någon ge mig ett tips (förslag) om hur jag kan stänga av autokorrigering för gott i Word ?
Jag har Word 2000 ver. 9--.
Varje gång jag startar om datorn och öppnar ett Word-dokument
( .doc ) är autokorrigering aktiverat. Och även om jag går in på fliken Verktyg\Autokorrigering och tar bort markeringarna för
KOrrigera TVå INledande VEr...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

axe , vad bra att du tittade till under hjälp menyn, många glömmer bort att titta där under.
och just reparera funktionen glöms bort som extra åtgärd.
axe , du bör köra en virus/mask koll på din dator också

något har tidigare gjort vitala ändringar i registret som du
med din reparera session rättade till.

det kan ha varit ett program du testade eller avinstallerade osv

Fundera vad det kan ha varit och när det uppstod och så vidare.
risken är annars att du kan få tillbaka problemen.

kan du komma på det så är alla tacksamma för feedback.

Nu har jag äntligen löst mitt problem med att avstängning av autokorrigering inte var kvar när jag öppnade ett Word-dokument efter att ha startat om datorn. . Och även att den storlek och placering på skärmen som dokumentet hade när jag hade öppnat det senaste gången inte gällde när jag öppnade igen efter en om-start av datorn.
Det hela berodde på att jag tidigare hade ändrat sökväg (lagringsplats) för "Dokumentmallar" i Verktyg\Alternativ\Sökvägar från att som standard vara C:\Doc. and Settings\Anders\Appl.Data\Microsoft\Mallar till att vara D:\Lådan\Mallar säkerh_kopior (ett ställe där jag sparar bl.a. Normal.dot för att inte förlora inställningar av bl.a. verktygsfält mm. när jag / om jag blir tvungen att installera om Word).
Den här ändringen av lagringsplats för Mallar (bl.a. Normal.dot) hade jag glömt bort att jag gjort tidigare. . Nu när jag har kopierat in min egen Normal.dot i D:\Lådan\Mallar ...och sett till att sökvägen för "Dokumentmallar" pekar mot D:\Lådan\Mallar... fungerar allt som det ska igen. . Och mina egna inställningar av verktygsfält, inaktivering av autokorr., tidigare storlek och placering av dokumenten fungerar helt normalt igen.

Så alltihopa var alltså mitt eget fel. . Och "bad cluster" i min några år gamla hjärna gjorde att jag inte kom ihåg att jag hade ändrat lagrings-adressen.
Så på den här punkten är allt frid och fröjd igen för mig.

Och nu kommer jag att markera den här tråden som löst. . Hurra.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem