Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Musproblem

Musproblem

Har en gammal dator med xp som jag brukar leka och testa olika grejer med och skulle installera trådlös mus på den men det funka inte alls, sen såg jag att den trådlösa musen var till win98 och win95 (läste på inst.disketterna), jag bytte tillbaka musen jag hade innan men inte ens den fanns det liv i, provade flera andra med kabel men inte en rörelse fast jag startat om datorn vid varje försök.
Skulle även formatera om datorn i samma veva och tänkte att efter det skulle väl allt vara frid o fröjd men icke..museländet går inte ändå men upptäckte att med usb mus funkar det, var in i hjärnan på datorn och tittade också och där står att "mus ej installerad".
Har försökt med "lägg till maskinvara" utan resultat, och även avinstallerat mus från datorn i hopp om att den ska hitta en mus vid start igen men det är så musfritt som det kan bli.
Antal svar på detta inlägg: 4
stoppar du in muskontakten i rätt kontakt på datorn när det inte är usb mus?
Jo då, grön sladd till grön kontakt.
Det verkar precis som muskontakten dog efter den trådlösa musen för sen funkar inte den jag hade innan heller med kabel, kan det ha blivit kortslutning i kontakten när den inte var anpassad för xp
Annons
Nej har inget med operativsystem o göra. men ja det kan ha blivit kortslutning i kontakten risken för att nått sånt händer är väldigt liten men det är fullt möjligt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem