Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Formatera och installera Windows XP

Formatera och installera Windows XP

Hej!

Nu har det blivit dags för mig att rensa datorn och installera om Windows XP. Den är alldeles för seg nu. Jag har tagit backup på alla mina filer så allt det är klart.

Men nu när jag vill formatera hårddisken för att få det helt rent så kommer jag inte åt den funktionen. Var och hur gör jag det?

Jag har testat att starta om datorn med Windows XP skivan i, men då får jag inte möjligheten att radera C utan det enda valet jag hittar är att installera Windows XP på befintlig hårddisk.

Tacksam för lite hjälp hur jag ska göra.

Sedan har jag förtstått att man måste vara försiktig i början med att brandväggen är påslagen, antivirus aktiverat och att så fort som möjligt uppgradera med alla windows patchar för att få ett säkert system.

Mvh Daniel
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3

Reg Seeker, testade det igår.
Jösses vad mycket som gick att ta bort.

Lättanvänt och flerspråkigt, även på svenska.Gratis.

Kunde t.o.m får bort norton antivirus helt och hållet.
Prenumarationen hade gått ut så det gicik inte att installera igen utan att betala. Nu har jag ett nytt år gratis uppdateringer.

Programet gör en sökning, allt som kommer tillbaka grönt kan du ta bort utan vidare. Rödfärgat får man läsa och kolla lite mer.
Kan vara delade filer som flera program använder, den listar också filer som sällan används eller aldrig. Så med det rödfärgade krävs lite försiktighet. Programet tar aoutmatiskt backup på registret när du börjar.
Jag testade programmet Reg Seeker och fick 1800 saker i min lista, varav över 1000 vara gröna så de var enkla att ta bort. Resten var röda så precis som du säger får man läsa mer nogrannt innan man tar bort dem.

Jag testar vidare och ser om det blir någon skillnad.

För er som undrar kan man ladda hem programmet här:
www.snapfiles.com/get/regseeker.html

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem