Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Produktnyckel till XP PRO funkar ej

Produktnyckel till XP PRO funkar ej

Jag har en IBM T40. Under den sitter en liten fin påklistrad etikett med en produktnyckel på. Problemet är att nu när jag tänkte installera om windows så funkar allt som det ska ända tills jag kommer till stället där man skall ange nyckeln.

När jag har angivit produktnyckeln så talar datorn om att: "the product id you entered is not valid"...

Varför gör den det? Jag kommer inte vidare så jag hoppas någon här på forumet kan tala om vad det beror på.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Skiljer du på o och nolla.Det kan vara lurigt ibland.
Tack för tipset, men det finns varken 0 eller O, bara tre stycken Q... Det är ju förvisso också ett tecken som är förvillande likt de du nämner men jag är säker på att jag skrev rätt (åtminstone 99,9%)

B ser ut som 3
E eller F kan förväxlas
och C kan se ut som ett O
Z kan se ut som en 7
osv
och det är orginalskivan så de är inte förväxlade
Annons
Alltså, det är ingen originalskiva. Jag hade datorn som hyrdator på universitetet och när jag var klar där köpte jag loss den. Jag fick med en bränd skiva med en engelsk version av XP Pro precis i enlighet med äkthetsmärket på datorn.

Det står IBM corporation på äkthetsmärket och inte OEM. Om det är så att de har skickat med en OEM-skiva så är min tanke att det kanske ge detta problem? Vad tror ni?
ja att du inte har rätt skiva kan man ju mistänka.

och andra sidan så om du har IBM äkthets loggan klistrad i datorn
skall du kontakta IBM om de kan sända dig en ny skiva eftersom den du har inte fungerar. du får förmodligen betala en summa för frakt, men fråga skadar aldrig

datorn kom pre installerad och just den cd-n har du inte
kolla på IBM´s sida vad de säger om trasiga rescudiskar osv
för att det är fel version av XP du har installerat. Använd den OEM version av XP som är till för din IBM så ska du se att nyckeln funkar.
Jag skall kontakta IBM, men först skall jag kontakta skolan... Jag tycker att de borde kunna fixa det... De måste ju ha klantat sig...
Rob: Jag skall alltså ha tag på en skiva som hör till IBM-datorer? Allt annat stämmer nämligen. XP Pro engelsk version.... Men som sagt. Jag skall kolla med skolan i morgon så får vi se...
ett senario är att de har lagt på en skolversion av XP via ghost
över nätverk, och då har de förmodligen blåst preinstallationen
och inte bränt någon skiva, men det kan också finnas en skiva i
någons gömma. men de kanske inte har så stor koll på var de ligger om det rör sig om flera hundra datorer.
Hmm... Vi får se vad som händer imorgon...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem