Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

BitComet

BitComet

Jag funderar lite över en sak!
Är det någon som vet vad bästa tänkbara inställning är när det gäller Global nedladdningshastighet och Global uppladdningshastighet?
Är väl trög i skallen, men jag kan inte komma fram till vad som är bästa inställning.
Är det någon här som använder Bit Comet och som kan förklara?

Fibblan
Antal svar på detta inlägg: 9
DC ++
Tack för svaret.....men nej tack. Det är inte förhandlingsbart:)
om du kör adsl så bör upphastigheten ligga på max 80% av kapaciteten, ner kan du maxa...
kör du fiber eller ngt annat med full duplex så kan du maxa linan åt bägge håll.

annars kan jag tipsa om mytorrent som klient ist för bitcomet då allt fler trackers bannar bitcomet pga dess buggighet.
Annons
Men inse... torrent håller inte sig i länden. Folk laddar ner utan sedan seeda, p.g.a. detta blir det oftast mkt dålig nedladningshastighet. Där har fiber hit och dit ingen betydelse.
Bra nerladdningshastigheter då gäller det DC++ eller liknande...
Det går bra att köra med Bitcomet, jag har kört med den flera månader. Tänk bara på att öppna en port i brandväggen om du nu har en brandvägg!
Har adsl och laddar ner med c:a 800 för det mesta!
Ok, tack för era svar.
Provocateur : Då ligger jag "rätt" :)
Ska ha mytorrent i minnet om det börjar strula.
Bit Comet funkar alldeles utmärkt för mej och DC++ är som sagt absolut inte intressant. Jag har inga speciella problem med att folk inte seedar, om så skulle vara så har jag den tiden i så fall.
Jag har inte bråttom*S*

Tack så mycket för svaren alla.

God Natt / Fibblan
Själv kör jag Azureus. Är det helt ute? Borde jag byta till Mytorrent?
frille Azureus är en av de största klienterna och inte den största.
Körde Azureus förut men upplevde den som mer resurskrävande för min dator...bytte till bitcomet och upplevde den som ganska lika, kör nu med mytorrent och den är helt ok enl mig. finns säkert andra klienter som e bättre, men denna får duga så länge, kör mestadels på DC och där kör jag fulDC

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem