Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Piratebay nerstängt

Piratebay nerstängt

Så...nu läste jag på nätet att idag stängde dom ner Piratebay.

50 poliser har deltagit i en stor razzia och vad jag förstår så är även Piratbyråns sidor nerstängda, servrar beslagtagna och gud vet vad mer.

Verkar bara konstigt att piratbyråns sidor stängdes....det är ju en informationskanal.

Vad tycker ni alla...är det rätt eller fel....Piratebay har ju inget upphovsrättsskyddat mater...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

leiake....ang glasögon så hittar du sånt på diverse kedjor och andra billig-ställen.
Vet bara att dom står för 100% av alla anmälningar till Allmänna Reklammationsnämnden....så det är inga direkta kopior som prånglas ut, utan mer undermåliga varor.

Sen är jag villig att erkänna att det inte bara är själva varan som är avgörande för resultatet. Även den bästa varan som monteras av en klantskalle fungerar dåligt medan en sämre vara som monterats korrekt av en kunnig fackman kan fungera bättre.
Tyvärr är det så i mitt yrke att utbildningarna blir mest teoriserande och hantverksmannaskapet har fått ge vika.
Undrar vart vi är på väg....
"Däremot så tycker jag att det är en intressant frågeställning rent juriduskt, och det är ju därför som Pontén valde att göra tillslaget. Rent juridiskt så vill ju även han testa gränserna för vad han kan göra och inte göra....."

Ja, men det är bara det att det var amerikaner som "beordrade" svenskarna att göra razzian! Ja, sorgligt men sant... Nu går Bodström ärenden åt Hollywood.
Varför är Sverige så "amerikaniserat"? Skulle George Bush be Bodström att ta av sig byxorna och böja sig framåt, så skulle han säkert göra det!

Bodström är den största idiot som suttit i den svenska regeringen, och det vill inte säga lite...
Somnade igår när jag la knoddarna, så har missat en del av diskussionerna här.
För att lösa problemet hade Provocateur en helt fingemang ide, en slags abbonemang man betalade varje månad och kunde ladda ner vad man ville ha.
Prissättningen vågar jag inte nämna en siffra på, men det skulle vara så pass att det skulle vara attraktivt för den enskilde.
leiake:
7 - 9:- per låt är lite för mycket, tycker jag när kvaliteten iom mp3 formatet är sämre...mellan 2 och 5:-/st är mer lagom.
Ägaren till webbhotellet ska visst ha någon form av koppling till Piratebay, men vad han har på sina servrar vet jag inte, så jag drar inga slutsatser. Är det nu bara och endast torrentar så har han ju mig veterligen inte begått något brott enligt dagens lagar.

Och Du, leiake....det var nog så att förgasaren fick namnet av släkten och inte att jag fick namnet av förgasaren... he,he..pappa dubbel 45:or
Annons
Och nu har de sänkt polisens hemsida
syns ju rätt tydligt att det finns motsättnigar mot piratjagandet
Äsch, polisen förtjänar lite motgångar.
Jag tror att DDoS-attacken, eller (överbelastningsattack) som polisens ammatörmässiga datatekniker vill kalla det mycket väl är en hämd för deras aggerande.

Även många andra servrar togs i beslag, som inte hade det minsta med saken att göra. Jag hoppas verkligen att polismyndigheten fullt ut får finansiera ut skadestånd till dessa oskyldiga företag.

Nu för tiden så är det så lätt för myndigherter att begå fel. Blir det skadestånd så är det bara att plocka åt sig pengar infrån skattebetalarna för att finansiera skadestånd. Men snart får det vara slut på det.
Jag tycker att ansvariga poliser, åklagare, politiker m.m. skall få kännbara straff genom löneavdrag, eventuellt att ur egen ficka få betala höga skadestånd för felaktigheter som dom begår.
Fajjer helt fel att anklaga polisen de får orderuppifrån. Det är bodström och sosse regimen som ska stå vid skampålen tex att de förlorar jobbet och tvingas avgå. Och ja så klart bli av med sina fallskärmar.
Fajjer - tummen upp än en gång!
Pirtabay uppe igen!
men det är ju många buggar kvar men det ska bli bättre sen.
Beslagtagandet av de servarna liksom startade ett internetkrig
Internetkrig....det hörs nästan som om vi fått hit lite av den franska protestmentaliteten....spärra av vägarna, sabotera för ordningen, fast i digital form.
Faktiskt känns det lite som på tiden att svensken reser sig upp och visar sitt missnöje.
Undrar hur den här affären uppmärksammas utomlands...någon som vet ?
Piratebay används ju över hela världen, så de har ju sina anhängare.
De hjälper ju piratebay ekonomiskt genom donationer, och nu fick de ju låna servrar i nederländerna så det finns många som vill hjälpa till.
Jag tror att den här attacken inte bara skedde här i sverige utan hade sin utgångspunkt i andra länder.
Pirater tänker å tycker likadant, spelar ingen roll var från i världen de kommer

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem