Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Messenger

Messenger

Skulle vara roligt att höra,hur många som använder Messenger
i större utsträckning.
Pesonligen tycker jag att det är rätt stökigt.Det är ju gratis,men ett
telefonsamtal.är ju betydligt enklare.

Alla yngre,är ju väldigt förtjusta,och i kontaktannonser är det ju
så gott som nödvändigt,så där har det ju en absolut nödvändig
funktion.

Men att sitta och skriva,till människor,som man kanske träffar dagligen,verkar ju sanslöst.Är det jag som börjar bli gammal,eller ?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Wilma, Här har du adressen till Skype, gå in och läs.
www.skype.se

Om du laddar ner så ska du ha den versionen där man ringer mellan datorer.
båda två behöver inte ha skype för att prata med varandra. Du kan ringa vilket nummer som hellst men då kostar det förstås, men det är ändå bra mkt billigare än vad den vanliga telefonen kostar. Speciellt för telefonsamtal utomlands.
Om man ringer mycket till ett visst land så kan man via skype skaffa ett telefonnummer i det landet och därigenom ringa till lokaltaxa... Bra!
Annons
Kan man! Va bra!
Jag har oxå MSN, tycker det är ett alternativ till telesamtal. Fördelen är att man kan ha msnvänner i hela sverige ja hela världen o det är roligt.
Jag använder både Skype och ett annat Voice over IP som heter VoIP Stunt. Stora fördelen med VoIP Stunt är att man kan ringa gratis till flera länders vanliga telefonnät, eller väldigt billigt...
Det är samma vad Skype benämner sin tjänst med SkypeOut.

Inom Sverige ringer jag gratis, till Australien och USA är det också gratis och till Polen som vi ringer till ganska mycket var det tidigare också gratis, idag kostar det ca 8 öre i minuten, SMS kostar knappt 50 öre/st.
Haken med VoIP är att man får skapa ett konto där man sätter in 10 Euro + VAT (ca 108 kr) som varar i 120 dagar...ring för allt eller förlora vad som finns kvar...har dock inte fyllt på potten än så jag vet inte om man förlorar ej uppringda pengar eller om de skjuts ytterligare 120 dagar framåt.
Har man en del utlandsamtal är VoIP t.o.m klart billigare än Skype
Länk dit: http://www.voipstunt.com/en/index.html

Självklart går det att prata dator till dator i både Skype och VoIP, samt till landlinjer, mobiltelefoner, skicka SMS och chatt.
Självklart använder jag IM (Instant Messenger) av olika slag. Eftersom jag är en fantom på området och har chatat via modem och BBS i början av 90 talet och senare via IM och IRC så vill jag rekommendera klienternas klient!

http://www.miranda-im.org/

Miranda har bl.a. stöd för följande protokol:

# ICQ
# AIM
# MSN
# Jabber
# Yahoo
# IRC
# Gadu-Gadu
# Tlen
# Netsend

Således kan man samla allt sitt chattande i ett enda program med en enda kontaktlista till alla sina vänner i alla olika länder.

Prova gärna själva, det finns så många bra funktioner med Miranda att det är omöjligt att ta upp alla här. Jag vill dock särskilt nämnda reklamfriheten och det faktum att tusentals duktiga tjejer och killar skriver gratis plugins och andra extrafunktioner som man kan ladda ner på Mirandas hemsida.
Hej leiake. Jag har Msn Messenger. Jag tycker att den är bättre än Windows Messenger. Inte gôrbra. men bra nog åt mej. Använder den dagligen. Mvh. Göran Karlsson

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem