Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Avant Browser

Avant Browser

Är det någon som har erfarenhet av denna?
Jag har själv använt den i flera år och tycker att den är suverän, men den sista versionen 10,2 build 52 ger mig problem när jag ska stänga av datorn. Det blir ofta svaret att Avant.exe inte kan avslutas och datorn hänger sig.
Ska prova med att avinstallera Avant och installera den tidigare versionen som inte gav mig några sådana problem
Antal svar på detta inlägg: 2
Hej PerAsk ! . . Jag har också använt Avant Browser i många år och jag tycker också att det är en suveränt bra browser.
När jag installerade senaste versionen 10.252 råkade jag ut för precis samma problem som du beskriver. . Jag provade att avinstallera det helt och installera om det igen men som jag minns så hjälpte det inte i någon större utsträckning.
För min del var det också så att samma meddelande kom upp när det gällde andra program också bl. a. Word. . När jag öppnade olika Word-dokument kom det upp en skylt som sa att Word hade förorsakat ett fel och att programmet måste startas om.
Så jag tror inte att problemet är associerat med Avant Browser enbart. . Vad det hänger på vet jag inte. . Men som jag kommer ihåg så återinstallerade jag hela C:/ - partitionen från en Ghost Backup-fil som var ca. en vecka gammal och då var alla problmen plötsligt borta.
Samtidigt som det dök upp skyltar att än det ena än det andra programmet hade förorsakat fel och måste startas om så kom det stup i kvarten upp meddelanden att "0x3???.." och så vidare ( tydligen någon minnes-adress ) inte gick att hitta. . Jag började då tro att något av datorns minnen började balla ur, men så var det uppenbarligen inte. . För när jag hade återinstallerat en tidigare fungerande version av partition C:/ (med mitt operativsystem W 2000 + SP 4 ) så var plötsligt alla problem borta och datorn fungerar helt ok igen.

Det "löjiga" är att jag har åtskilliga olika anti-virus, spy-ware, registerrensnings-pogram som jag uppdaterar och kör minst en gång i veckan men det hjälper uppenbarligen inte. . Det enda som har fungerat och hjälpt till 100 % vid olika slag av problem under de senaste åren är att återinstallera en tidigare fungerande version av partition C:/ där operativsystemet ligger.

Jag är bara amatör i den här branschen så jag vet inte vad som orsakar problemen och om sanningen ska fram så vet ingen annan heller. . I verkligheten är det till slut bara [trial and error], [trial and error] som till slut ger resultat. . Det dyker hela tiden upp nya tidigare okända "komponenter" ( eller låt oss kalla det skit ) som förstör program och ibland även andra funktioner i datorerna. . Förr var det ju så att man skulle akta sig för att stoppa in en okänd och inte helt säker diskett i A:/. . Men numera när man är ute på nätet eller webben eller vad man nu kallar det så är man uppenbarligen utsatt för diverse angrepp hela tiden.
Tomten. . .
Har haft en känsla,att Avant Browser,är något genialiskt spion-
program,då jag har märkt av vissa konstigheter.Efter total
avinstallation,så är allt okej.Det var något år sedan,men...

axe!

Jag tror inte du har dom rätta grejerna,för att undvika spioner
och konstigheter.Sen tror jag du har dom fel inställda.
Jag har haft en trojan på 6 år,och jag är inne på så skumma sidor
så jag skulle egentligen behöva livvakt.Kan ju vara tur,men det
är allt.

Jag tror du är för gammal,för datorer.He,he

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem