Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Egen hemsida

Egen hemsida

Är det svårt för mej som inte har så stor datavana att gör en egen hemsida.Tar tacksamt imot råd.Eller är det för svårt.
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: «1 2 3 4 5 6

Breeze och svenkalle skriva dynamiska och statiska länkar istället. Det är så det heter. Det svenkalle beskriver är dynamiska länkar och det Breeze gillar är statiska.

Dynamiska sökvägar skall "alltid" använda internet på en sida. Just för att inte orsaka problem. Till externa sidora och saker så måste statiska länkar så klart användas.
Wilma!

Det Rob,rabblade upp nu senast.Det var väl enkelt att förstå.Jag
fattade var enda stavelse.He,he

Jag skall gå en kurs i mandarin(kinesiska),det tror jag är lättare.
Det är ju 600 miljoner människor,som kan det,så det måste vara lätt.
leiake det språket är för gnälligt därför jag läser Japanska. ;)
Annons
Rob
Du har säkert helt rätt
Jag brukar tänka på dom som interna och externa länkar för att inte röra ihop det i mitt överfulla och ofta lite vimsiga huvud.
Hej Rob !
Jag själv och svenkalle är självlärda amatörer, det vet Du....därför är kanske terminologin inte alltid korrekt, och jag kan ju bara tala för egen del, men "vi" uppskattar korrigeringar om något blir fel.

Som jag förstår på dig (underförstått) så är det egentligen inte komplett galet att använda en statisk länk...men när man har tänkt på det här lite ser jag fördelarna med de dynamiska.

"Felaktigheterna" kommer jag att ändra på min sida...och det blir säkert inte sista gången...sidan är för amatörer AV en amatör !

Kanske det är sidans styrka...språket hålls på förståelig nivå för den oinvigde. Svenkalles interna och externa länkar är för mig enklare att förstå än statiska och dynamiska.

Interna=inom sidan & Externa=utanför sidan
Statisk=stillastående, fast, rigid
Dynamisk=rörlig, föränderlig, anpassningsbar

Jag har det likadant i mitt jobb...pratar jag i korrekt terminologi fattar folk nada av vad jag säger, så man få koka ihop sina försvenskningar själv...och ibland kommer folk in med journalkopior från sjukhusen och frågar vad tusan där står egentligen.

Visst är korrekt terminologi viktigt att kunna...men ibland är det bättre att använda andra ord för att få andra än yrkesmänniskor att förstå innebörden.
//Breeze
Breeze
Inte för att det har någon betydelse men jag är inte helt självlärd
Lite kurs har jag fått, 80 tim webdesign i kunskapslyftet men det känns som ingenting i samanhanget.
Nåväl...nästan självlärd då...

Wilma...jag såg när jag skummade igenom PC Tidningen som kom i veckan att nästa nummer ska handla om just "Gör egna Webbsidor"
Det är en ny serie som startar, och de testar de 8 vanligaste Webbeditorerna....kan bli rolig läsning för dig, tror jag.

Nu kommer inte nästa nummer förrän den 20 Juli, semestrar antar jag, men lika bra att berätta nu medan jag minns det.

Bonniers PC Tidningen var det alltså....20 Juli !

//Breeze
Jag ska köpa den,men det är långt till 20 Juli.måste skriva upp det minnet är kort TACK
Jag måste visa gammgubben leiake att gammkärringen kan eller hur
Wilma, du är ju bara barnet!!!

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem