Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hibernate ???

Hibernate ???

Jag använder ett litet program som heter ShutDown för att stänga, starta om, försätta i viloläge datorn. . Sedan finns det ytterligare ett alternativ som heter "hibernate". . Jag vet inte vad det betyder och kan ej hitta ordet i sve-engelska ordlistan.
Det står dessutom att hibernate bara fungerar om man kör win2000 eller win XP.
Kan någon hjälpa mig hitta en förklaring ?
Antal svar på detta inlägg: 4
Nu har jag provat det båda alternativen "Sleep" och "Hibernate".
När jag väljer Sleep så säger windows = vänteläge förbereds.... och så slocknar skärmen.
När jag väljer Hibernate så säger windows = viloläge.... och så slocknar skärmen.
Vad är det för skillnad på dessa båda alternativ ?
Är det på något sätt samma sak ?
Om du går in på sidomenyn , dator o internet, sen pilar ned till tekniska uppslagsverk så kommer du till Pagina. Där söker du på H så finner du en förklaring. Hoppas det hjälper!
Tack snälla Seniorita ( Anna ) för det utomordentligt fina tipset.
Tidigare har jag bara sökt översättning av engelska ord i sve-engelskt lexikon från Myndigheten för skolutveckling men den här länken till Paginas IT-ordbok var ju utmärkt är det gäller IT-ord.
Numera finns det en skrivbords-genväg till Paginas IT-ordbok på både min fasta och min bärbara dator.
Många, många till dig och ett stort för en superb hjälp som kommer att vara värdefull under många år framöver.
tomteguben ( Anders )
Annons
Kul att du fick hjälp! Men jag måste ge ros till IS. Jag hittar ingen annan start sida som är lika informativ, användbar o samtidigt lärande.

Så jag passar på att skicka en bukett till moderatorerna oxå som lägger ner så mycket jobb på IS.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem