Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

RAR-filer

RAR-filer

Jag har laddat ner en tv-serie som består av 90 RAR-filer, hur ska jag göra för att kunna bränna detta till en DVD-skiva som jag kan titta på i min DVD-spelare?

/Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 10
Packa upp den som heter 00. Brukar vara den första.
Blir antagligen en img-fil. Bara att du döper om den till iso och bränner.
Antar att Du har WinRAR som skapat rar filerna. Annars laddar Du ner det på www.rarlabs.com
Antar vidare att filerna heter ungefär så här tv-serie.r00 , tv-serie.r01 osv.
Högerklicka på filen med lägst nummer = .r00 och välj var Du vill packa upp filen.
Krävs att Du har WinRAR installerat såklart.
Fibblan: ööö... .img på en tv-serie? förmodligen .avi skulle jag tro. Du får konvertera det till .vob så du kan se den på din tv.
Men om din dvd-spelare klarar .avi så är det bara att bränna på en cd.
Annons
Jag ber om ursäkt för mitt alltför slarviga svar.
Skulle varit nogrannare Sorry Raj-Raj.
Får väl skylla på värmen här oxå
Bra att du rättade Micke
Det står så här på filerna Tv-seriens namn. DVDR-TEPESCO.part001
Storlek 51 200 på alla filerna
Typ WinRar

Ska jag då packa upp fil nummer 1? Ska det sedan gå att bränna det på en DVD-skiva och kunna se det i min DVD-spelare?

/Raj-Raj
Jag har en annan fil som är en AVI-fil (inte samma program) hur ska jag kunna bränna den så det går att se i DVD´n?
.avi är ju detsamma som XviD. Du behöver först konvertera den till videofiler, men fråga mig inte hur, för det har jag aldrig gjort.

Annars, gör som jag...skaffa en DVD som kan spela upp DivX, eller XviD.
Min DVD-spelare kan spela upp DivX så då menar du att jag inte behöver göra något utan bara bränna den på en DVD-skiva så kan jag se det?

Raj-Raj
Visst...funkar fingemang hemma hos mig iallafall !

Har Du lyckats packa upp filen, Raj-Raj ?
Jag tackar dig Breeze för allt. Det funkar kanon och inga problem att titta på i min DVD.

Det är första gången som jag bränner en DVD-skiva så det är därför jag har haft några frågor men tror att jag har fått alla svar jag behöver för framtida bruk.

/Raj-Raj

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem