Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Avslutning av dataprogram

Avslutning av dataprogram

Sedan ett par dagar får jag följande meddelande när jag lämnar IS.

"Instruktionen på " 0x01e63e8d" refererar till minnet på
"0x01e63e8d".
Det gick inte att utföra en minnesåtgärd.
Följande fel returnerades: The memory could not be "read".
Klicka på OK om Du vill avsluta programmet".

Om någon vet vad detta innebär, hör gärna av Dig.
Jag är orolig för att jag måste lämna in datorn för genomgång och det brukar ju alltid kosta "skjortan".

Det är åskvarmt och sol-molnigt i Leksand. Det är kanske dags för en ny urladdning. I går var det flera rejäla åskväder med blixt och dunder med tillhörande skyfall.
Antal svar på detta inlägg: 10
det där felmeddelandet säger inget till nån, förutom att den hade problem o läsa minnet på den adress du skriver där. Vilket inte säger nånting då IS inte är något program.

Får du felet när du stänger ned din webbläsare/browser då har du troligen installerat något som använder den till nånting och kraschar för du stänger ned den.

Korrigerad
Ps. Ja min space tangent ärpaj. Ds. :)
Rob,

OK, jag tror jag förstår.
Via IS besöker jag ofta olika tidningar och min bank.
Det är alltså där jag får problemet. Om jag förstått Dig rätt.

Jag ska fortsättningsvis vara uppmärksam på de adresser jag använder.
Annons
det kanske är dags att dammsuga tangentbordet Rob

jag skall göra en del redigeringar på dej tror jag , väntade bara på en förklaring på att allt flyter ihop för dig.
Poppo !

Det händer rätt så ofta,att man får ett sådant meddelande,men
det är relativt ofarligt,och brukar försvinna av sig själv.Det är i
regel nyinstallerade program,som inte vill stänga sig själva,utan
behöver ett OK.

IS har inget med detta att göra,men du har ju valsat runt med Thunderbird.Där kan det kanske vara.Ofarligt!
leiake!
Kan man valsa med Thunderbird?Jag tycker att vi kör mest Hip Hop!
Nu när vi har kommit överens om vilket servernamn som ska användas så påstår han att jag har för lång timeout!!
Jag bara undrar va nästa problem ska bestå i? Det är nog inte Thunderbird som har problemet däremot servrarna på Telia.

Nu har jag hittat var problemet finns.
Jag har testat många adresser, tidningar, e post, Hitta, m fl.

Meddelandet kommer när jag besökt min bank - ICA-banken.
Jag kontaktar banken och kollar vad det beror på.

Det är fortfarande varmt i Leksand med dunder och blixtar. Och så där riktigt kladdigt varmt!

Men det är ju sommar så det ska vara så här!
En fortsatt trevlig sommar med sol och regn önskar jag Er alla.
Jag hade liknande ploblem för några veckor sedan. . Varje gång jag stängde ett Word-dokument där jag har en tabell med min bokföring så kom liknande meddelanden om att minnet inte kunde läsas bla. bla. bla. . Samma sak när jag öppnat ett litet okomplicerat program där jag har telefonnr. och adresser, varje gång när jag stängde det så dök det upp meddelanden om att minnet inte gick att läsa bla. bla.
Tillslut installerade jag om C:/-partitionen från en Ghost backup-fil som bara var några veckor gammal. . Och då försvann otyget. Så jag drar slutsatsen att något slags "otyg" hade kommit in i datorn och inget av alla anti-virus, spy-ware, ad-aware program som jag har och uppdaterar och kör regelbundet hade tydligen funnit och tyckt att det fanns något problem. . Vad nu problemet eg. består i.
Som vanligt "trial and error", "trial and error" och tillslut är problemet borta, men det finns ingen sk. "extrasprett" som kan förklara vad problemet eg. bestod i.
Jag var bort och pratade med två olika dator-firmor där jag tycker att jag har bra kontakt med 'experterna' men det enda förslag jag fick var att jag kanske skulle köpa nya minnen, för närmare 800:- -900:-. . Men av egen erfarenhet lät jag givetvis bli att göra det.
Det var bätter att köp några flaskor äppelsider nu i denna underbara värmen. . Fast snart börjar även jag att använda andra uttryck för hur skönt det är med 40 grader ute under partytältet.
Härligt Axe!
Jag tar till mig det Du skriver. Man ska inte bry sig, jag har oxå äppelsider i kylen. Jag tar en liten slurp då och då. Allt är OK.

Fortfarande varmt och åskliknande. Men så är det ju när det är sommar!

Jag hoppas Ni har det bra allihopa!

Det samma poppo! Här i trollhättan klarade vi oss från åska,roligt att läsa om ditt dator problem jag hade samma fel men jag gjorde ett system återställning då försvan det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem