Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad anser ni om Dell datorer?

Vad anser ni om Dell datorer?

Funderar väldigt intensivt på att köpa mej en ny dator.
Har ni några goda råd?
Vad anses en Dell dator vara? Bra eller Dålig?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Kolla på http://www.komplett.se där finns det datorer som du kan välja kompontenter själv i och så bygger dem ihop det. Du har också tre års garanti, annars brukar det vara 1 års garanti.

Med Dell så kommer det ju med Win XP som jag inte tror att man köpa en dator utan, och detta får ju du betala för. Men hos komplett kan du köpa en dator utan Operativsystem.

Jag tror du kan plocka ihop en dator på komplett.se med enkel konfiguration för 3300 kr utan OS om jag inte minns fel, dock tillkommer frakt om du inte hämtar den i Göteborg. Men du får ju en bra dator därifrån för 5000 kr ca.

Men själv så har jag dålig koll på vad Dell ligger för på prisnivå, dock det jag har hört om Dell är att det är kvalitetsdatorer. Så som andra nämner så är Dell bra, det är den informationen jag har hört.
Det här med att plocka ihop sin dator själv,är ju rena dårpippin.
Vad skall det tjäna till.Man kanske tjänar en tusenlapp,men man
kan få nervskador för livet.He,he.

Vem köper en mobiltelefon i delar.Ingen!!Vem köper en bil ,i
delar,för att tjäna några kronor.

Nej,mina vänner.Köp en fabriksdator,med garanti,och support
av ett känt märke,så får ni förhoppningsvis,inga mentala problem.

Den råd,lyder är vis
Ja nu har jag köpt en ny dator. Det blev ett ihop plock i butik.
Jag är så supernöjd som jag kan vara.
Ojoj...vad bra den är .....och snygg*S*
Det blev en med lagom fart i till mej....dålig på sådant:)
Men han som jag sover brevid såg till at det blev jättebra.
Annons
Fibblan!

Har du garanti och support,bredvid i sängen,kan man ju ha en viss
förståelse.Vad skall ni göra med tusenlappen ni tjänade.Ni köper
väl inte alkoholhaltiga drycker.???
Jag har support och garanti 7 km från hemmet. Inga problem.
För tusenlapparna jag tjänade så köper jag mera brännbara skivor *skojar*.........
Nej men jag är helnöjd, och det hade jag säkert blivit även om jag köpt en färdig dator.
Men jag valde bort plattskärm (för det behöver jag inte ha) Dvd-brännare.....iof en skitsumma kanske.Det har vi flera redan. Men lite här och där blir ju pengar:)
Min egna dator är något "ihopplock" som jag köpte på http://www.webshop.se som är en butik i Trollhättan. Det var väl ungefär för tre år sedan. Dock så köpte Webshop datorn från ett företag som heter Captech som tydligen ligger i Göteborg, om jag inte minns fel.

Den har faktiskt fungerat ganska bra, trots att aggregatet pajade, och det small till som sjutton, så jag blev livrädd. Men jag hade tecknat en treårsförsäkring, så det gick på försäkringen, vilket var tur.

Det jag vill komma till är att det finns allt bra ihopplock datorer också.

(Ursäkta att detta blev ett splittat inlägg, förut när jag skrev så började reprisen av Rederiet, kunde inte missa det )
Hej på er !

Det här med köpa "färdigt" v.s "Ihopplock" liknar lite debatten PC v.s MAC.
Har själv jobbat som systemmanager/databasadministratör och då får man lite perspektiv på tillvaron.
För det första VAD skall du göra ? För det andra HUR skall det göras ? För det tredje vad får det KOSTA ?
Många gånger sätter man punkt 3 som punkt 1 vilket leder till besvikelser.
Om du kan välja delar själv och vet hur du skall skruva ihop sakerna samt installera drivrutiner så allt lugnt, om du bortser från garantin i de flesta fall.
De flesta tillverkare tillåter att du öppnar lådan och installerar minne, disk mm utan att garantin riskeras.
Det som skiljer Dell från de andra tillverkarna är att du INTE KAN köpa en Delldator i butik.
Alltså Dell har ingen "overheadkostnad" för butikernas förtjänst.

mvh
tobon48

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem