Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Stänga av datorn eller inte?

Stänga av datorn eller inte?

Hörde på radion för en stund sedan att man rekommenderar datoranvändare att alltid stänga av datorn när man t ex går ut en "stund" (hur länge sade man inte) för att handla, slänga sopor eller vad det nu kan vara. Detta även om man har "skydd".
Anledningen: "risk för intrång".

Då måste jag ju sitta vid datorn hela dagen och kolla om något händer, eller hur? Och vad kan JAG göra mer? Jag/vi har alla skydd som tänkas kan - brandvägg, antvirusprogram m m.

Det blir ju ett evigt "sätta på" och stänga av isf, verkar korkat, men..... ligger det något i det som sades?

Vad anser Forumet, som har bra koll på datorfrågor.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Seniorita !

Det skall det ju göra,och då sätter du det i karantän.Du får återkomma,med vad det heter.Ta med allt,för dom luras ibland,med
att byta en bokstav ibland.
leiake!
Jag har Panda titanium med antispy, det som händer vid intrång är att det kommer upp en skylt nertill på skärmen som frågar om jag vill neka åtkomst! Sitter jag inte vid datorn då så detekterar Panda. Det finns inga karantänmöjligheter. När jag sen analyserar datorn så får jag veta vem som gjort försök till intrång och att detta har detekteras.
En liten funderig på Poppos inlägg blir då, måste man sitta vid datorn hela tiden? Om man har ett bra program som hindrar intrång? Jag undrar ändock varför Tradedoubler fortsätter med sina försök när dom blir nekad hela tiden?
Seniorita

Det är så det fungerar,tyvärr.Allt är i ordning.Sov lugnt.
Det är tydligen ett program,som nekas åtkomst,och det går
inte att hindra.Jag har spam i min dator,men det förs automatiskt
över till en särskild mapp,som töms var 5:e dag.

Du behöver inte sitta vid datorn och glo,det sköter sig själv.He,he

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem