Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med DVD-skiva

Hjälp med DVD-skiva

Jag har brännt en DVD-skiva och kan spela den i min dator i programmet Intervideo men när jag sätter samma skiva i min DVD-spelare så så står det att det inte finns någon disc i spelaren, vad är det för fel på skivan?

Hoppas att någon som sysslar mycket med DVD-filmer kan hjälpa mig för jag är nybörjare inom det området och fattar inget alls.

/Raj-Raj

RED: jag ändrar rubriken, se forumreglerna om hur man
bör skapa meningsfulla rubriker på trådar.
att bara ha Hjälp är alltså fel.
mvh göcke.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

du har förmodligen bränt i fel format, så din externa DVD-spelar inte känner igen det.
Prova med att bränna en DVD i ett annat format.
Antagligen har du bränt skivan i ett format som inte DVD spelaren klarar av. Många dvdspelare klarar inte att spela upp formaten divx eller xvid.
Sent ute...
Annons
Tack göcke för din ändring.

Men vilket format ska jag då bränna i och hur kan jag ändra format på skivan? Skriv gärna en saklig förklaring för jag har inte sysslat med detta så mycket innan.
Raj-Raj , du kan väl kontrollera vilka format din DVD-spelare klarar att spela först. sedan kontrollera i vilka format du kan bränna i
med den utrustning du har i dag.
de filmer du hyr i dag är brända i .VOB formatet bla.
Det kan ju även vara så att du inte har "LÅST" skivan...

När du bränner DVD/CD så måste du "FINALISERA" skivan som det heter på svengelska.... OM du bränner i NERO så bör det vara en liten bock du skall bocka i strax före bränningen....
Hur kan man ändra formatet på DVD-filerna när man bränner en DVD-film? Jag bränner i Nero. Kan man göra det i Nero?

Hoppas att någon vet så man kan titta på DVD-filmerna i min DVD-spelare som jag har kopplat till tv´n.
Raj-Raj det är inte brännaren som ändrar formatet utan de program som du har till hands eller ett du måste införskaffa.
därför är det viktigt att skilja på format som du spelar/redigerar i datorn och de du kan spela i din dvd-spelare.
Okej, vad är det för program som jag behöver införskaffa? Min DvD-spelare klarar av följande MPEG-1, MPEG-4, AVI-filer och Div-X-filer.
ja det första är ju att kontrollera vilket format du sparade filmen i
på dvd-skivan och sedan se om du redan har något program som kan omvandla den åt dej, sedan bränna en ny skiva.

frågan jag ställde förut var , även det.
ingen kan gissa sig till hur du skall göra om vi inte vet vad du redan
har gjort. att bränna filer säger oss tyvär inte så mycket.
men om ditt filformat som du brände är någon av de du nämt,
så kanske tipset du redan fått löser problemet.

det att cd'n inte stängdes efter att bränningen var klar.
men det är att gå händelserna i förväg.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem