Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Alternativ till Front Page

Alternativ till Front Page

Jag är en total nybörjare när det gäller hemsidor. Som sådan, lydde jag goda vänners råd och började använda Front Page. Fantastiskt behändigt verktyg.

Väldigt snart såg jag dock att det jag konstruerade inte fungerade i min webläsare, Firefox. Ingen Gästbok, fotoalbum presenterat på ett i närmast oläsbart skick osv. I Internet Explorer ser det emellertid ok ut.

Min fråga är då: Finns det andra hjälpmedel som klarar de olika delarna som man vill ha på en hemsida. När det gällde Gästboken hittade jag själv ett fungerande alternativ.
Antal svar på detta inlägg: 5
Front Page är inget annat än ett softifikerat "spy-ware" program!

Den lägger in så mycket "skräp" i koden som endast är verifieringsbart i IE, så när man väl publicerar sina alster, skall man vara tacksam om det är läsbart överhuvudtaget.

Precis som med alla andra program fråm MS, så försöker man att binda upp användarna i sina egna program serier, med en massa "skräp".

Använd Dreamweaver från Adobe om du skall ha en riktigt vass editor av samma modell, annars så kan jag varmt rekommendera att du lär dig att skriva koden manuellt, det är alltid bra att kunna om man skall göra ändringar etc i en vanlig texteditor.

Lycka till!

// Xenix
Jag är ju specielllt glad för WYSIWYG Webbuilder från PabloSoftwareSolutions.
Den innehåller ett fotoalbum, men en gästbok tror jag inte finns i nuläget. Dock så släpper dom s.k extensions som utökar programmets användbarhet med jämna mellanrum. Väl värt att kika närmare på
Jag har testat mina sidor i både IE och i Firefox, och de visas korrekt i båda.
Länk till WYSIWYG: http://www.wysiwygwebbuilder.com/