Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel i Adobe Reader

Fel i Adobe Reader

Hade en gammal version av Adobe Reader installerat som jag skulle uppdatera vilket jag gjorde men efter detta blev det problem. Jag avinstallerade då Adobe Reader och ominstallerade programmet vilket fungerade men när jag sen skalla använda programmet får jag upp att jag skall acceptera avtalet det är då det blir problem, det går inte att klicka på rutan utan det hänger sig och jag måste avsluta aktiviteten för att komma vidare. Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

avinstallera allt igen och ta bort katalogerna (mapparna som är skapade) rensa i registret till dessa sökvägar och installera om igen
Är inte så haj på detta. Vad menar du med att ta bort katalogerna (mapparana som är skapade och rensa i registret till dessa sökvägar?
Start/Kontrollpanelen/Lägg -ta bort.Avistallera allt om Adobe Reader.Sen kör du Start/Sök /alla filer,skriv Adobe Reader,och ta
bort dom filer som dyker upp.det tar en stund.

Sen installerar du en ny Adobe.7 t ror jag den heter.

www.adobe.se
Annons
Tyvärr det fungerde inte utan samma problem som tidigare. Är det någon som har någon annan idé?
Du måste ta bort allt i registret. Start/Kör skriv regedit
Klicka på HKEY_CURRENT_USER sedan Software /Adobe/Adobe Acrobat. Markera den mappen och ta bort den. Sen går du till HKEY_LOCAL_MACHINE och letar upp en ev Adobe mapp i software. Den tar du också bort.
Starta om datorn och försök igen att installera senaste versionen av AR. Har du flera Adobe program ÄR det MYCKET viktigt att du tar bort rätt mapp. Lycka till!
efter det du hade tagit bort mapparna,
genom att söka som Leiake skrev.
kontrolerade du att det inte fanns något kvar i registret?
gjorde du inte det. så måste du börja om igen.

och du måste ha rätt version av acrobat reader
vad har du för OS. och vilken servicepack.
Tyvärr det fungerde inte utan samma problem som tidigare.
Har Windows XP servicepack 2
Har du flera adobe produkter i din dator?
nej
Jag hittade det här i ett forum på Adobes hemsida. Om det kan hjälpa dig.


Gentlemen try this:

Clear Acrobat temporary locations.
1. Choose Start > Run, and type command in the Open text box. Click OK.
2. Type the following commands and press Enter after each command:

c:
cd\
del acr*.tmp /s

Note: Many lines of text will fill the Command.com window as this process runs. Wait for the process to complete (when the text has stopped for about 10 seconds), and then continue to the next step.

3. Navigate to C:\Documents and Settings\Username\Applications Data\Adobe\Acrobat\7.0 folder.
4. Delete the Updater folder.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem