Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows kontra MSN

Windows kontra MSN

Jag känner mig en aning förvirrad eller också finns det stora brister i min kunskapsbank!
Vad är skillnaden mellan Windows o MSN? Om jag går till Windows update så hamnar jag på Microsoft update!

Med XP så följer Windows messenger och då undrar jag är det samma som MSN messenger eller är det skilda program?
Antal svar på detta inlägg: 6
MSN o Windows messinger är skilda program som kommer från skilda leverantörer, alltså windows o MSN
Nej, samma leverantör.
Jag har alltså MSN toolbar , klickar jag på messenger där så kommer Windows messenger upp, är programmen kompatibla och är det Windows som äger Microsoft?
Annons
Vad jag vet så ligger Bill Gates bakom båda
*Bill Gates är grundaren av företaget Microsoft.
*Microsoft har utvecklat operativsystemet Windows.
*MSN messenger och Windowsmessenger är chatprogram som körs i operativsystemet windows.
*MSN messenger och windowsmessenger använder samma protokoll, men vad jag uppfattat så är windows messenger en enklare version som är inkluderad i windows när detta installeras.
*Det verkar också som att windowsmessenger och MSN messenger går allt mer emot att bli samma programvara - windows live messenger (?)

Hoppas jag löst några frågetecken.
Jag tror att jag börjar fatta lite nu! Jag har sett att dottern som kör MSN -messenger enbart, har inte riktigt samma problem , jag får alltid upp Windows live och det får inte hon. Wind-live krånglar med att jag inte uppdaterar o när jag försöker med detta så hamnar jag på microsoft update.

Jag får väl bestämma mig för vilket av dom jag ska ha! Tack för svar iallafall.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem