Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa DVD-skivor av äldre modell

Köpa DVD-skivor av äldre modell

Hjälp.
Det är så här.
Min gamla hempc, en HP Presario 8144, drygt 3 år gammal, klarar inte att bränna de nya dvd-skivorna med högre skrivbarhet än 2.4.
Jag har varit i kontakt med HP support och fått till svar att om jag kan få tag i äldre dvd-skivor så är allt ok, men annars så återstår bara att byta dvd-brännare.

Om man läser hp supporten så finns det firmware att ladda ned, men för att detta ska funka så måste man ha programmet My Record, och dessutom så uppger supporten att den firmwaren endast funkar till dvd-brännare som säljs löst, dvs inte monterade i en färdig hp dator.

Har någon något tips ang firmware, dvd-skivor eller något annat???
Antal svar på detta inlägg: 7
du har två alternativ
endera bränna med den lägre hastigheten
eller köpa en ny brännare och få ett annat brännarprogram med på
köpet. Har du USB kan du ha en extern brännare
skippa firmware uppgraderingen.

är mitt råd
mvh göcke
Dags att byta va?

http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=34&ch
r=&sort=1
ja, ja, byta. Det är ju egentligen inte vad jag vill. Jag bränner ju inte så mycket och jag har en nyare hempc som funkar, men jag vill ha den gamla att funka också. Att bränna med lägre hastighet, har jag inte tänkt på. Ska testa detta och återkommer.
Annons
300:- är inga pengar för att slippa allt strul och ev. framtida problem att läsa det du bränner i läsare av nyare modell.
Love: Bah, nu fick du mig att beställa en DVD-brännare din sate.. :P
Love....PerAsk är tydligen av den tålmodiga sorten, den som inte springer fram och tillbaka mellan datorn och kaffekokaren för att bistert utbrista i ett "faan...bli klar nån gång då" när han ser att stapeln inte nått mer än till 57%...

Nä...är datorn en sådär 3 år ungefär så är den ju med dagens mått rätt hyfsat snabb än idag, såvida det inte var en billig snikmodell som ny. Och att skaffa en ny DVD brännare handlar bara om kaffepengar nuförtiden.
Jag hade nog gjort som Love föreslagit....uppgraderat och förlängt datorns totala livslängd....leta gamla skivor är nog lite svårt.
Hej igen
Det får nog lov att bli en hårdvaruuppdatering. Jag testade även att bränna med lägre hastighet, men det funkade inte det heller.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem