Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nätverksfel

Nätverksfel

Har haft åsknedslag i en dator. Fått köpa nytt moderkort för att hd inte startade. Nu har ett annat fel uppstått. Allt som har med nätverk funkar inte. Vet nån hur man ställer in registret så att man kan köra nätverk? Verkar helt blockerat.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Hej igen Uffe_gys.

Så här ligger det till.

Anledningen till attd user ett microsoftkort, är att windows har hittat "något" och indexerat upp det på fel sätt.

Har man inte drivrutiner installerat för vissa hårdvarulösningar i datorn, så kommer dom inte av sig själva heller.

Har du tur så har du några gula utropstecken i enhetshanteraren som "flaggar" för att du har okända enheter i datorn som ej känns igen av win.

Vad du måste göra är följande!!!!!

Ta reda på vilket moderkort som är installerat.

Gå in på tillverkarens hemsida, välj "drivers", ange din modell, och välj att ladda ner. När du har fått ner drivrutinen till datorn, (detta måste du ju göra från annan dator, eftersom du inte har nätverk). Så installera denna drivrutin i din dator, ( oftast en självextraherande fil ).

När du har lagt in rätt drivrutin i datorn, så väljer du att starta om datorn och vid uppstart av win, så kommer datorn att hitta din maskinvara och indexera in den...

Supermycket tack. Ska pröva på måndag morgon. Har börjat spara ner dokument m.m som är viktiga.Meddelar på tisdag hur det har gått.
Nu har jag kommit på vad som felade. Eftersom det inbyggda modemet slagits ut men var installerat i burken så verkar det som om det låg och blockerade nätverksdelen. När det inte funkade i morse öppnade jag burken och såg att modemet satt kvar skruvade jag helt sonika ur det och vips, allt funkar perfekt. Tack för alla förslag och hjälp.

Uffe

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem