Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Trust Webcam problem

Trust Webcam problem

Min dotter har fått en webcam, men jag kan inte installera den. Vad är det som saknas?? Vad gör jag för fel??? Det är en Trust. Har följt skivan som e med, enkelt tänkte jag no problema.Sjii vad fel jag fick, får upp en ruta där det står( no video capture hardware)?? vad har jag glömmt eller gjort för fel???? snälla finns det någon som kan hjälpa oss???
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej eiraM ( )

Har Du följt installationsanvisningarna til punkt och pricka?
Datorer är dumma av födsel och ohejdad vana, och fattar inte vad de skall göra om man inte är övertydlig. V-ä-l-d-i-g-t övertydlig...

Ibland kan de vara som små barn, fast utan skrik...

Vad gäller installationen, så brukar det vara så att man först installerar programvaran, startar om datorn, och först då ansluter kameran. DÅ hittar datorn drivrutinerna och styrprogrammen.

Om Du inte gjort på rätt sätt, avinstallera Trust-programmet under "Kontrollpanelen - Lägg till/Ta bort program" och välj det aktuella programmet. Klicka på "Ta bort" / "Avinstallera".

Stäng av och sätt på datorn.
Följ nu installationsanvisning ordentligt.
Stäng av datorn.
Anslut nu kameran.
Slå på datorn.
Datorn skall nu hitta kameran.
Du kan behöva starta om dastorn igen. Följ anvisningarna.

Du kan också gå till Trusts hemsida för att ladda ner senaste drivrutinerna.
Trust har också en del tips under sin site http://www.trust.com/service/help/winxp/#2

Du kan hitta de senaste drivrutinerna på siten
http://www.trust.com/service/download/drivers.aspx

De upplyser bl.a. om att det är en fördel om Du avinstallerar gamla drivrutiner, innan Du installerar en ny.

Lycka till !
Hon ber om .hjälp på flera ställen.Det blev dublett.Jag är på
hennes andra tråd HJÄLP. He,he
Breeze skrev 2006-08-31 14:55
Verkar ju som om Windows inte känner av nån kamera.

Nu en dum fråga....Du gjorde alla stegen i installationen som sig bör, men glömde du plugga in kameran?

Ofta idag ska man installera drivrutiner först, innan man ansluter hårdvaran, annars kan det strula.

Avinstallera det du lagt in och prova igen....drivrutiner först, plugga in hårdvaran och ha medföljande skiva i beredskap...sen ska det fungera.

//Breeze


leiake skrev 2006-08-31 15:34
Gör inte som Breeze säger,utan nästan tvärt om.Hehe

Starta datorn-kör CD-skiva,där finns drivrutinerna.
Starta om datorn
Sen ansluter du kamerasladden.

www.trust.com där har du manualer i uppsjö,men det behöver du inte.Gör som jag skrev.Antagligen har du inte startat om.

Lycka till

Annons
leiake....det var ju precis det jag skrev...men man ska ju inte behöva starta om datorn mellan drivrutininstallation och anslutningen av hårdvaran.
Men....det spelar ju egentligen ingen roll, bara det blir bild i tittut-manicken så blir alla glada, inga frustrationer och gluttarna slipper se mamma riva sig i håret i ren desperation.

Lycka till eiram

//Breeze
Breeze

Du vet när det blir fel i början,så är det kört.Många trycker in
sladdarna sen läser dom manualen nästa månad.He,he

Ber om överseende om mitt påhopp gjort dig ledsen,men jag
kikade i manualen och där var det mycket omstarter.Du läste
Kenneth:s inlägg.Han var ännu värre med omstarter.He,he

Igår köpte jag ny mus.Pang in med sladden,så var det klart.
Ingen omstart.Det var som om min dator hade väntat på den nya musen.

Vet Du leiake...jag blir nästan aldrig lessen...och inte nu heller !

Köpte också en ny mus för inte längesen...den där fenomenalfantastiska Logitech G7 Laser Bluetooth historian med ställbar upplösning, vippscroll, extraknappar och super glid...tror tammetusan att de fått in en mikrougn också där nånstans...

Inte heller där hade jag några bekymmer, in med sändaren och batteri och sen var det bara åka av. Men den är makalös på att äta batterier...tur att det kom med 2 st uppladdningsbara batt.packs.

Men...sen gick den ännu bättre när man lagt in medföljande drivers och program förstås.

//Breeze
Tack för alla, svar nu funkar det. Å jag gjorde efter konstens alla regler, men det saknades någon hård vara, vad jag kunde förstå. Jag tog vägen genom internet, till trust sida å då blev det bild.. Tack än en gång, nu är min dotter är GLAD.
Vad bra att det löste sig, eiram !

Det måste ha varit någon "mjuk"vara som saknades....underligt att det inte kan komma med saker i kartongen så att man kan använda sina införvärvade prylar med en gång, utan att behöva gå till deras webbsida för att komplettera.

SURT, Trust !

//Breeze
3vligt att du hör av dig.Tänk om alla gjorde det.Nu blev vi ju inte
mycket klokare hur du fick till det.He,he

Hårdvara är sådant du kan ta på.Det du skaffade från Trust är
drivrutin.Mjukvara(software).Det är skillnad som natt och dag.He,he

Huvudsaken ni fick till det,och alla är glada.Vi hörs nog igen,när
du har köpt en ny grej

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem