Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Chatt på MSN

Chatt på MSN

Hur gör man för att skaffa sig lösenord för att kunna chatta på MSN? Någon vänlig själ som vill beskriva detta för mig.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Varför inte ta en titt på www.msn.se?
Har jag gjort men jag blir lite vilsen bland alla funktioner. Har läst under tjänster men hittar ingenstans där man skaffar sig inloggningsuppgifter och vad heter egentligen chatfunktionen med enbart text (ingen mikrofon mm.)
Skaffa en hotmail adress.... ladda ner msn http://get.live.com/messenger/overview
och ange där din hotmailadress....sen är det bara att köra på.
Annons
Har du laddat hem msn-programmet eller Windows Live Messenger som det heter? Och har du en Hotmail-adress? Du använder samma nick-name och lösenord till båda.
Måste man alltså först ha en hotmailadress och sedan ladda hem Windows Live Messenger? Kostar programmet ngt?
Programmet är gratis och du använder samma inloggning till msn som du gör till din hotmailadress.
tror du kan skaffa en hotmailadress i istallationen av msn... har för mej det.
En hotmailadress måste du ha. Windows Live Messenger är gratis så det är bara att köra på. När du väl fått allt att funka så är det bara att börja chatta. Med eller utan cam eller mikrofon...bara att välja vad du vill göra...
jäkla sven...du ligger hela tiden steget före mig
Nej, nej. Du behöver inte ha en hotmailadress. Det duger bra med din vanliga, men det är faktiskt praktiskt att skaffa sig en sådan. Allt är gratis. Som föregående talare redan sagt: Följ bara instruktionerna, även om det ser lite snårigt ut i början.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem