Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Min e-mail funkar inte

Min e-mail funkar inte

Jag har fått tillbaka min dator efter en krasch? Men nu funkar inte mailen. Jag kan ta emot men ej skicka.
Jag har registrerat om mig efter konstens alla regler från bredbandsbolaget. men det kommer upp en ruta där det står

"Det går inte att signera el kryptera detta meddelande. eftersom det inte finns några certifikat som kan användas från E postadressen.?
jag blir tokig snart.

samt hur får ni dit V:et som tråden blir löst, det har jag frågat förr, men inte hamnar det där det ska..?? sorry länge sen jag gick data utbild. har glömmt allt...
Antal svar på detta inlägg: 8
Lyd en gammal gubbe,och skaffa ett Hotmail-konto.Det är
suveränt och webbbaserat.Bara lösenord.

Det är svårt att få namnet godkänt,men prova men
eiram@hotmail.se eller eiram@hotmail.com

www.hotmail.se
Om du kikar överst på denna tråd,så står det- Markera tråden som löst- Klicka där.
En gång och låt det sen vara.det sköter sig själv
Annons
Tack för det ska pröva att bara klicka:

Har prövat hotmail men måste nog tömma datorn å börja om. varför kan man inte ha samma lösen ord till alla sidor man har. jag glömmer alltid, skriver upp men glömmer ändå en del sidor.

Måste nog gå en ny data kurs senare, jag har glömmt det mesta, och jag har inte haft internet förut så det är helt nytt.

Tack i alla fall för hjälpen:

till er alla
Det går väl att ha samma lösenord och användarnamn till alla sidor som
du inte är speciellt rädd om.Bank och liknande.

Men man blir ju lätt sårbar,om någon hittar på ett ställe,så hittar dom alla.
Men du har väl inga hemligheter.

Du ser ju våra partivänner har samma lösenord till alla datorer.He,he

Den borgeliga alliansen har lösenordet idioter.Och den rödgröna har
samma lösenord-idioter-. Det blir lättast så.Sen har dom skickat det till
vår kära Expressen för att dom skall hitta lättare.He,he
Du skriver att du kan ta emot men inte skicka. Har du checkat inställningarna på kontot?
Om du har Outlook Express, verktyg - konton - egenskaper för kontot - (fliken) servrar. Kolla att både inkommande- och utgående post stämmer enligt din ISP (internetleverantör). Om du inte kan skicka e-post bör du kanske kontrollera noggrannt utgående epostserver.
Stämmer detta så klicka vidare till Avancerat (fliken) och där i utgående e-post skall det stå [25]! Kolla så att rutorna "säker anslutning" är tomma!

Hoppas det hjälper... annars får du kontakta dem som servade din dator igen.
För dem som förespråkar Hotmail will jag även propagera lite för Yahoo. Deras mail-funktion är mycket stabil och snabbare än Hotmail:

http://www.yahoo.se

Man kan även lägga upp hemsidor gratis via Yahoo/Geocities:

http://www.geocities.com

Jag använder även MSN/Hotmail, men föredrar Yahoo/Geocities.

Johan
Jag har fått en varning från telia ikväll att någon försöker komma in på min e-mail, meddelandet ska vara på engelska och jag blir anmodad att inte öppna. telia meddelar också att e-mailen inte fungerar för tillfället.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem