Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tangentbordsproblem

Tangentbordsproblem

Jag vågar mig på med en fråga
Jag har installerat ett nytt trådlöst tangentbord, Logitech EX 100, allt fungerar bra UTOM f-tangenterna som inte alls vill reagera.
Jag har gjort allt enligt installationsdisketten, ja till och med tre gånger!!
När jag söker på Hjälp får jag enbart upp hur man installerar musen fast hjälpmenyn är för tangentbord/mus!
Någon som har ett förslag åt mig?
Gärna i enkla termer då jag ingen tekniker är :)
F-tangenterna behöver barnbarnen ha när dom chattar, jag kan kanske leva utan dom!!
/phie
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Sven!
Den knappen finns inte på tangentbordet, vore det så enkelt bara!!
Men tack för alla era idéer!!
/phie
phie!

Här har du fler som har problem,men det kan ju inte gälla ditt.
Men det kan ju trösta.

SVAR: Problem med Logitech trådlösa tangentbord + mus, hjälp!

Hi hi, jag hittade felet själv, men kanske ngn annan som får samma problem, därför ska jag dela med mej.

På instruktionen står att man ska trycka ner "sök" knappen på mottagaren och musen samtidigt och i 20sek, det stämmer inte!
Man trycker snabbt ner knappen på mottageren, släpper den och sedan kort tryck på musen. Proceduren upprepas för tangentbordet.

Vá dumt dom hade skrivit i instruktionen!
Ser hrä att jag inte beställde 100 modellen utan 110 modellen och den har en F-mode knapp :D
Annons
och tackar för tröst och support

Men attans Rob då, då har man ingen glädje av dig!!

Men faktum är att allt annat fungerar så jag får väl gå tbx till butiken och där vet ni ju hur en 70-årig tant blir bemött?
Med milt överseende och suckar, jag vägrar att tycka att datoer är för det unga folket, jisses så roligt jag har med min PC!!

Det gäller bara att våga och slänga sig ut!

/phie
phie!

Skriv ut hela detta inlägg,och ta med dig till butiken.Då tror jag du blir väl bemött.Be dom samtidigt installera det på en dator i butiken,
så får vi se vem som hade rätt.

Detta blir ju rena thrillern.Sådant gillar jag.
Brukar inte lita på gamla(damer),när det gäller datorer.Men för dig
gör jag ett undantag.Du verkar vara alert till tusen.

Lycka till!och hör av dig.
leiake!

Så blev det buss in till stan med utskrift och tangentbord då!!

Den lilla inbyggda tantdjävulen kikade fram i mig när jag steg in i databutiken, där jag under > 5 min fick lyssna till försäljarnas funderingar på om man skulle se *Cars* eller *Efter bröllopet* på bio i kväll, dött lopp!!
Så underbart osynlig man kan vara ibland, när man inte önskar det!! Eftersom jag var enda kunden så var man ju tvungen att se mig tillslut ( 174/86 ) .
Jag framförde mitt ärende....bad dom testa...fick dom vanliga frågorna:var sladden i etc och till slut så tog jag fram utskriften från tråden här, som du tipsade mig, Leiake!
Jag säger då det....vilket VIP-kort det var!!
Man testade...fjärilarna flög i min mage...samma problem!
Man testade ett nytt....och se där....allt fungerade!!
Med nytt, testat tangenbord gick tanten och handlade sig en Teacher's och tänker skåla för er alla på internetstart ikväll!!

/phie
phie!

Vad 3vligt.Du ser att jag är en gammal räv,som vet hur slipstenar skall dras.
Duktigt av dig,att greja allt.Du hade rätt.Troligen fel på installations CD:en.

Skål på dig!

Måste tillägga att du var den mest tacksamma jag hjälpt på denna sajt
sedan den började.Det värmer mer en whiskey.He,he
phie,


Ditt gamla tangentbord såg välanvänt ut, jag förstår att du köpte ett nytt.......
Skål Phie. Bra jobbat :=)
Kul med denna tråd. Visar styrkan med IS. Ålder inga problem här. Vi är alla medmänniskor.
Förvånande att det blev Teacher's då det finns i min mening billigare men lika bra produkter som MOR 208 kr.
Bra att det löste sig.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem