Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Brandväggar

Brandväggar

Undrar bara om någon har erfarenhet av Comodo Personal Firewall. Fick ett tips att det är en helt gratis brandvägg som har funktioner som man normalt måste betala för. Har i dag Keiro (dess gratisversion). har inte haft problem med den eller fått in konstigheter i datorn. Enligt PC-Magazine lär Comodo slå alla gratisbrandväggar.
Antal svar på detta inlägg: 8
Testa och ge oss besked om hur den var!
Kolla upp bara så dom inte är köpta av "spamföretag" först!
Då gäller bara formatering om du fått nått olämpligt i din Hårddisk!
Vad ska man med en brandvägg till när man har stängt alla sina portar? :P
Annons
då har du ju en typ av brandvägg Fajjer
Nja. Fast jag sitter ju i Linux. Då kan man ju stänga av dom tjänster/program som ligger mot portar. Så det känns överflödigt med en brandvägg då.
Nu har jag använt Comodo i en vecka (inte mycket kanske) men den har kollat upp att det inte är någon trafik mot internet som jag inte godkänner. Den har tydligen inga begränsningar som man är van vid med "gratisversioner" av andra brandväggar. (Daniel: du kan kanske lägga in den bland länkarna till gratisprogram) http://www.comodogroup.com/
Efter att ha kikat runt lite verkar det som att den "vanligaste" fria brandväggen Zone Alarm fortfarande står i särklass för den genomsnittlige användaren.

I min dator ingick Normans brandvägg och antivirus när jag hyrde den genom jobbet. Antiviruset har jag kvar, men brandväggen var helt omöjlig att handskas med...den blockerade det mesta, se´n blockerade den igen...och igen osv osv. Försökte med alla möjliga programinställningar, men surfandet förblev ett evigt kommunicerande med mr Norman. Nu har jag alltså ZA se´n en lång tid tillbaka...lättanvänt, säkert och överhuvudtaget en fröjd att ha som en diskret men bestämd portvakt.
BoboSlacke: Tack för tipset om brandväggen. Jag har lagt till Comodo i downloadarkivet www.internetstart.se/download.asp

Själv använder jag ZoneAlarm men det kanske är bättre att byta till Comodo?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem