Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Spyware Stormer

Spyware Stormer

Hade detta program nedlattat fram till början på sommaren, men tog bort det då. Nu händer det ofta t.ex när jag kör en diskrensning att jag får en varning från Symantec att de funnit ett virus som heter Spyware Stormer.

Jag kör en virussökning en gång i månaden, och där dyker det aldrig upp, och inte ligger den i karantän heller.

Någon som vet var den ligger och hur jag får bort den, den ligger inte heller i "Lägg till eller ta bort program".
Antal svar på detta inlägg: 8
talar inte symantec om var den ligger när du får varningen.
och har du kontrollerat på symantecs sida
om de har info om hur man avlägsnar det.
Gå in på följande sajt www.sysinfo.org Skriv Spyware Stormer i

rutan i vä. hörn.Klicka på Sök. Där är den klassad med N.Jag hade inte
tagit bort den.Det ställer till detkanske.Men du avgör.Det är inget virus

Lycka till!!!!
Tack Leiake, då besannades mina misstankar, jag följer ditt råd och gör ingenting
Annons
men hade du inte tagit bort den nu Micke03
då skall den inte flagga i något program alls.
Jo Göcke, det är det som är underligt, jag kan inte finna den någonstans på datorn, likväl dyker den upp då och då, men är det nu så att det inte är ett virus, så kan jag leva med det.
snarare så är det ett program som vill skydda sig för att bli avinstalerat
på fel sätt. virusskydd och andra liknande program, brukar vara svåra
att avinstalera, de brukar ge rester efter en avinstallation.
och flagga att de inte är helt avinstalerade.

en tidigare medlem på forumet, (bubben) gav mig detta tips i ett mail idag, Tack Bubben

Man måste tydligen installera programmet för att genom det sedan kunna ta bort det..

Kolla länken:

http://www.f-secure.com/sw-desc/spywarestormer.shtml
Tack Göcke.

Mycket intressant länk du skickade. Otroligt att man kan göra som de tydligen gör, att skicka en annons i form av en virusvarning, och att de fortsätter med det tills man be talat för deras tjänster. Att sedan påstå att det är gratis nedladdning är ju grovt vilseledande. I fortsättningen får man väl vara mer nogräknad när man laddar ner gratisprogram, och detta kan vara en varning till alla andra!
De få gånger jag haft liknande problem eller inte kunnat ominstallera för att det finns gammalt skräp kvar så har jag letat i registret och raderat de strängar jag hittat.
Säkerhetskopiera först och radera strängarna hej vilt sedan!

Ett litet program som är gratis och mycket behändigt är CCleaner som städar, söker efter fel i registret, avinstallerar etc.
Svensk version finns och du kan hämta det här:
http://www.ccleaner.com/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem