Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

WEBBHOTELL

WEBBHOTELL

Är det någon som vet något om detta hotellet www.get-one.net ? Eller www.surftown.se ?

Eller vet ni något annat webbhotell som är billigt med hyffsat utrymme och som klarar asp, php och mysql ?

Jag har nu www.b-one.net men de är lite tröga med att uppdatera sin asp, php......måste nog byta.
Antal svar på detta inlägg: 5
Kör egen server bästa lösningen :)
Johan har du tittat på IS sidan
http://www.internetstart.se/webbdesign.asp
http://www.internetstart.se/g
uider/bra_webbhotell_sverige.asp

sedan får du förklara lite om varför du tycker de är tröga att uppdatera asp och php , vill du ha de senaste versionerna av dem eller.
Webhotell..... Myckat kan sägas i detta ämne, men eftersom jag har ene egen firma som supportar företag med IT så kan jag i alla fall berätta om mina erfarenheter!

Jag har haft kontakt med följande hotell, och satt ett betyg efter varje i skala 0-5

1. FS Data - 2
2. Tele2 Gold - 3
3. Telia - 3
4. Surftown - 4
5. Spray Hotell - 3
6. Netland - 5

Jag har endast erfarenhet som Företagare och kan inte säga hur dom agerar mot privatpersoner, men det är nog ingen större skillnad.

FS Data, som är störst i Sverige, har mycket bra servrar med många möjligheter, men det blir dyrt när man skall köra många olika avancerade funktioner, och dom har en otroligt dålöig kundservice, sämst i Sverige!

Netland, som jag anser är bäst, erbjuder ett flertal olika funktioner till ett mycket överkomligt pris, samt bra fart i linorna och bra backup på servrarna, väldigt låg "downtime". Kanon för den lilla/medelstora användningen.

Minion IT//
Annons
Tycker att FS-Data har uttryckt sig lite flummigt på deras sida om priserna, skriver detta därför:
att registrera ett Domännamn kostar 495:- + 160:-*
att samtidigt beställa webbhotell kostar ytteriliggare 495:- + 125:-**

*160:- betalas 1ggr/år
**125:- betalas 1gg/mån

På priserna tillkommer moms.

Kundservicen har fungerat bra, snabbare support om man ringer dem istället för mejl.

///Hoooooahh
hej
det är fint väder.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem