Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook express till outlook

Outlook express till outlook

Jag vill byta outlook express till outlook men vet inte hur jag skall göra. Vet någon här på forumet? Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 7
Om du Googlar på Byta från Outlook Express till Outlook så får du
instruktioner.

Kan tyvärr inte länka då det är Forum.
Hej Leike.
Jag har redan gjort det men det förklarar bara hur man exporterar adressboken, jag har kollat flera länkar men hittar ingen som talar om hur man skiftar.
Kicken !

Du får gå till kontrollpanelen.Lägg till/ta bort.Antar att du kan avinstallera
Outlook Express där. Till vä. står det ju Windowskomponenter.Där bockar
du för Outlook och installerar.

Har själv inte haft Outlook på många år,men jag tror det skall gå den vägen.
Annons
Söker du det här tro.
I Outlook. Verktyg>Alternativ> Annat> Kryssa för "Använd Outlook som standardprogram .........."
Sedan verkställ>OK
Tack Leike.
Jag vet inte vad ni är ute efter riktigt, men jag skall ändå försöka att sprida lite ljus över ämnet.

Om Outlook redan är installerat på datorn, gör så här.

Starta upp outlook, outlook express skall ej vara igång.

Outlook kommer då fråga dig om du vill importera meddelanden och kontakter från något annat program, och även visa outlook express om det ligger installerat på normal program plats. SVARA JA.

Efter impotren så kommer Outlook fråga dig om du också skall importera e-post inställningarna. SVAR JA.

Följ anvisningarna på skärmen, fyll i ditt lösenord när så tillfrågas och avsluta guiden.

KLART!

Om Outlook inte finns installerat på datorn idag, så måst du installera det först och sedan följa ovan angiven mini guide.

När du gör detta så kommer Outlook automatiskt att bli din standard eposthanterare, och en ikon läggs samtidigt till i snabbstart fältet, amtidigt som outlook express ikonen försvinner....

// X
Komplettering till Xenix svar.
Outlook ingår i Officepaketet. Du måste alltså ha tillgång till Officeskivan om du inte har installerat detta tidigare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem