Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetstart

Internetstart

När jag via dator och vanligt telefonmodem går in på Internetstart, reagerar Norton Internet Security med att blockera ett intrångsförsök. De påstår att intrånget är "BD Blade Runner 0,80a" och angripare "lokalhost (5400)". Klickar jag därefter bort varningen, kommer information upp att sidan (Internetstart) ej kan hittas. Däremot går det bra att komma in via bredband utan någon som helst varning. Dessa rader är skrivna via en bredbandsuppkopplad dator.
Vad är felet? Vad göra för att komma in via en telefonmodemförsedd dator?
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Enligt Symantec, så utgör Blade Runner en högriskfaktor
http://www.symantec.com/avcenter/attack_sigs/s20130.html
Aliases: TrojanDropper.Win32.FC.h, TrojanDropper.Win32.Joiner.y
Det är en Trojan som öppnar en bakdörr till din dator.
Det står dock inte hur man tar bort dessa?
peruno !

Du får ställa om säkerhetsnivån till normal.Troligen har du för hög
säkerhet på din telefonmodemförsedda dator.

Vertyg/internetalternativ/säkerhet
http://minitutorials.com/forums/index.php?showtopic=350

På länken ovan står lite grann om just BD Blade Runner 0,80a

Hoppas du får hjälp av det.

Mvh
Sven
Annons
Jag tackar för all information. Tilläggas bör att Norton Internet Security är uppdaterad till dato. Märkligt att varningen endast kommer upp när jag ska in på Internetstart. Till övriga webb-platser är det helt OK!
du har en hiijackad dator
Tack Göcke för den uppmuntrande informationen. Men, hur kommer det sig att så är fallet trots en fullständig systemsökning gjorts med en uppdaterad Norton och ev. spioner borttagits med en likaså uppdaterad Ad-Aware. Vad mer kan jag göra för att få allt att fungera?
PerAsk kom med en länk som du kan följa upp, du kan också testa att söka
på Symantes sida hur man tar bor det.

även om man har skydd, så är det ingen garranti att de kan ta bort skiten.
utan man måste gå handgripligen tillväga.

ditt problem ligger i att den försöker att använda din vanliga modem anslutning. och så länge du inte kör den så fungerar inte försöket att nå ut för trojanen.
Om nu Göcke anar att du är hijacked kan du prova detta program om du
vågar.Det var så länge sedan jag hade telefonmodem så man glömmer.

www.nordichardware.se/filarkiv/fil,184.html - 46k

Men jag fattar inte varför bara Internetstart är utsatt.Har du den som startsida eller favorit.Kommer du in om du skriver i adressfältet eller KÖR.
Fantastiskt media detta, med alla olika tips. Jag har den modemanslutna datorn på fritidsstället men ska ta hem den i morgon och koppla upp via bredbandet för att kolla läget. Båda mina datorer har InternetStart som startsida. Och det fungerar alldeles utmärkt med bredbandet här hemma.
Tack leiake om informationen om filen, men vågar jag använda den? Såväl du som filens hemsida säger "stor försiktighet". Vad kan hända?

du kan ta bort mer än du vill i registret bla.

annars så visar den vad som körs i bakgrunden på din dator och var i registret de ligger.
men allt som den visar är inte skräp, utan filer som skall köras på din dator.

där av varningen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem