Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelning

Fildelning

Är inte speciellt insatt i detta med fildelning, är det någon som vet någon bra fildelningssajt om man vill ladda mer musik och film.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag hört talas om DC++!

www.snabbstart.com/download/dc - 18k
Det här är ju en tråd som avslöjar mycket om den som skriver...kanske lite känsligt. Vet inte om så många vill avslöja sina kriminella handlingar öppet i ett så pass populärt forum....vi får väl se.
Hejsan!
Jag har hört att det finns ett som heter LimeWire och det ska visst vara lätthanterligt också, jag vet inte.
Annons
Väldigt vad våra pratsamma debattörer här på forumet blev tysta helt plötsligt.
Här "visslas" det som om man inte visste, eller "slår ut med händerna" i okunskap. Alla vet, men ingen vill säga.

Själv kan jag bara tipsa om ett ämne som var uppe här på Forumet för någon månad sedan. Det handlade visst om "torrents". Själv har jag naturligtvis ingen egen kunskap i ämnet.
Jag kör med torrent och dc++, funkar kanon. Dom torrentsajter jag häckar på är dock medlemssidor som har en maxgräns på ant. medlemmar, men om man är tillräckligt ihärdig så kan man bli medlem tillslut.

Med dc++ så finns det hur mycket publika "hubbar" som helst, men helst vill man kanske ha tillgång till de lite mer privata opublika hubbarna då det blir lite svårare för apb att göra sitt jobb, men om man hänger på publika hubbar och skaffar en liten bekantskapskrets så brukar det för det mesta lösa sig...
Vill inte ge några specifika tips här, men om du googlar runt lite så hittar du nog det du söker tillslut.

Real pirates dont steel, they share!

Observera att jag naturligtvis bara delar lagligt material...
Senaste Opera webbläsaren har P2p inbyggt!
Torrenter är lätta att hitta med sökfunktionen, men hur håller man en nedladdning levande?
Hur delar man med sig, så att man inte blir avstängd?
De få gånger jag försökt så börjar det bra men efter en stund så får jag knappt hem något.
Så jag har gett upp!

Det intressanta är väl hur för jag över en stor fil på 4-8 Gb till min kompis snabbt och enkelt och tvärt om?
Och då menar jag bara min kompis och inte publikt!

Jag skulle vilja maila eller motaga ett mail med exempelvis en stor iso-fil utan att behöva hyra utrymmet av något webbhotell för mellanlagring av ftp-modell.
Det går säkert men hur?
Tyco: Beror ju på vad du vill göra, "enbart ladda hem" eller laddahem och dela ut.
DC++ fungerar ju om man vill ladda hem, men oftast behöver man dela ut visst antal Gb för att komma in på sidor som är nåt att ha!
Sen finns torrettrackers där du laddar hem, och samtidigt delar ut det du laddar. Vill du har med info får du återkomma!

Egil: Det du behöver är en FTP som du låter din kompis logga in på, har ni varsin ska ni ladda ifrån varandra!

Noflo
Egil: du behöver inte hyra utrymme på webbhotell för FTP. Du sätter upp en FTPserver på din egen dator. Det är ganska enkelt om man följer guiden till programmet ordentligt.

Du kan ju även skicka filer via t ex ICQ. MSN funkar också men hos dem kan man itne skicka hela mappar, vilket är riktigt kass. Vill man ändå tvunget använda MSN så packar man sin mapp till en zip eller rar-fil och skickar.

Du och din kompis kan också gå in på en gemensam IRC-kanal och skicka filer via DCC-funktionen.

Det finns hur många möjligheter som helst att dela privat mellan kompisar.
FTP är det absolut bästa om man vill kunna dela med sig fritt till kompisen utan att aktivt behöva skicka sakerna.
Tycko: Du skriver sajt, vilket jag översätter som att du vill ha tag på en hemsida för fildelning. Sådant finns inte, utan du får installera ett program för detta. Det finns hur många olika som helst. Torrent-tekniken är väl den mest populära nuförtiden. Kolla in pirate bays hemsida så länkar de till olika program för detta och för respektive program kan du få info om hur det funkar.
Tänk dock på att många av dessa fildelningsprogram även installerar ad/spy- ware på din dator så det kan vara bra att ha ett program för att skydda mot det först ( t ex superantispyware som du hittar på www.download.com).
Fildelningsprogrammet Kazaa är ett av de värsta när det gäller att installera adware på datorn så undvik det.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem