Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelning

Fildelning

Något som slår mig!!!

Märkligt hur man förut kan kan säga att att man INTE ska jaga filderlare men att nu man nu gör helt tvärtom!!!

Men som ALLA kommit överens om på HELA nätet är att INGEN ska betala böterna!!!

Och det MÅSTE ALLA hålla fast vid!!!!

Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

???...
Vad jag menar är att ALLA över HELA internet har kommit ÖVERENS om att INTE betala några böter oavsett vad som än händer!!!!

Dom kan INTE fälla oss ALLA = 1.500.000

Det är en OMÖLJIGHET!!!

Vi är många, vi är STARKA!!!!

Och vad tror du händer om du vägrar betala böterna om du åkt fast...




Det är nog bara att betala och se glad ut om du inte vill ha livet raserat.
Annons
Det är nog inte lätt att låta bli för då kommer kronofogden och alla vet väl att när man väl hamnat i deras register så är det inte lätt att få lån från bankerna senare.

Däremot finns det ju någon form av försäkring man kan ta så står de för betalning av böterna. Då blir det ju ganska effektlöst med domarna också.
Jo men om 1,5 miljoner skiter i det så är det ju lönlöst!!!

Eller!!!???
Jamen, man kan inte bara skita i saker och ting!!
Bubben: Det går inte att skita i att betala saker. Du hamnar i kronofogdens register och är då helt utan ekonomiska möjligheter.

Jag tror ingen vill ge upp möjligheten att låna pengar till t ex bostad för att låta bli att betala en bot på 80 dagsböter á 250:- . Det vore ju idiotiskt.
nu förstår jag var alla nya jobb skall komma ifrån Dom kommer att behöva en jäkla massa kronofogdar
Har man ingen inkomst och inte planerar att skaffa någon,samtidigt som man inte äger någonting, då kan det funka..
Förlåt en som är helt okunnig i "fildelning", men vad betyder det egentligen. Jag kan gå in på My Space och ladda ner musik gratis, är det fildelning?

Om jag skaffar mig något som min son har Blubster, och laddar ner musik därifrån, är det fildelning.

Snälla, någon som kan det här, förklara för mig.

TACK
Micke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem