Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vilken Webbläsare har ni?

Vilken Webbläsare har ni?

Vilken webbläsare använder ni och varför? Själv använder jag Internet Explorer för att min bank rekommenderar den och säger att den är säkrast. Vad har ni för erfarenheter av andra webbläsare?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

IE använder jag men ska hämta hem firefox också, för man kan köra två olika på samma dator utan problem
IE är bra men har som allt annat säkerhetsluckor som måste täppas till. Så man ska ha koll på uppdateringar
Du har tydligen Nordea.Dom gillar IE med 128 bitars kryptering.Nu kommer
ju IE7, med nya grejer så håll dig til Explorer.Finns inga fördelar med
Mozilla.
Jag kör IE,Firefox,Opera , men mest IE
Annons
Firefox och IE beroende på om jag sitter i Linux eller XP..
Använder IE som standard pga att FF inte stöder allt i min hemsida. Vill jag bara söka på internet och få snabbt och lättillgängligt svar, använder jag självklart Firefox!
IE och Avant Browser.
Kör endast Firefox det funkar bäst för min dator!
Det finns faktiskt inga alternativ till webläsare :) FireFox till allt. Dom sidor som inte fungerar med firefox är inte gjorda enligt god html etik.
Jag kör mest FF eftersom den har mindre säkerhetshål som utnytjas och släpper inte in lika mycket skit i datorn, Men jag kör även IE 6 eftersom jag utvecklar för webben och måste se till att det jag utvecklar funkar i båda.

Kvibergsmyran lessen o behöva säga det men funkar inte din sida i FF kommer den sluta funka när du uppgraderar till IE 7. Eftersom IE 7 har följt efter FF och anpassat sig till de standarder som gäller bättre. Så here comes alpha chanels PNG:er utan att man behöver fulhacka css för IE 6.
Tack för åsikterna. Vad jag förstår så är Firefox snabbare än IE6 som i vissa fall är säkrare och det kan alltså vara idé att ha båda beroende på vad man skall göra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem