Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vilken Webbläsare har ni?

Vilken Webbläsare har ni?

Vilken webbläsare använder ni och varför? Själv använder jag Internet Explorer för att min bank rekommenderar den och säger att den är säkrast. Vad har ni för erfarenheter av andra webbläsare?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Jag har både IE och FF men använder mest IE jag har ett program som inte funkar i FF
I den ena datorn kör jag mest Opera som jag tycker är bättre än Firefox.
Men jag har Ie 6 för bankärenden m.m.

I den andra datorn kör jag bara Ie 7 (Tidigare beta) som jag tycker bäst om.
Kan inte påstå att någon läsare är snabbast, men Opera har problem med visa bilder på rätt sätt ibland. (Hemnet tex.)

Opera kör jag även i mobiltelefonen!

Opera har trots allt en funktion som är överlägsen!
När du startar Opera frågar den dig om du vill starta med startsidan eller de fönster som var öppna när du stängde ner den senast!
Jag råkar ofta stänga hela webbläsaren, när jag egentligen bara tänkt stänga en flik.
Avant Browser. Den har dessutom möjlighet att ställa in så att du får samma funktion som du Egil tycker är så bra med Opera.

Någon skillnad i snabbhet har inte jag sett i de olika webbläsarna, så att det är värt att byta till något annat. Awant Browser är egentligen bara en variant av IE.

Enligt säkerhetsföretag inom databranchen, så är dessutom säkerhetsriskerna större med Firefox, än med IE. Detta framgick i en artikel tidigare i år.
Annons
IE och Firefox...beroende lite på vad jag ska göra.
Har även provat Maxthon, tror jag det hette...ett tillägg till IE som gjorde att bl.a kunde man surfa i flikar. Funkade helt OK, men har efter en ominstallation inte lagt in Maxthon igen.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem