Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vilken dator startade ni med

Vilken dator startade ni med

Tänkte att det kunde vara kul att veta vilken dator vi började med och hur det utvecklades vidare.
Själv så började jag med VIC-20_60 , Texas Ti-99a , fortsatte med Atari sen Pc , nu har jag 3 pc varav 1 bärbar , 1 som jag kör som server o 1 stationär som frugan får låna ibland.
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3

Tråkigt nog började jag också med en vic 20..kommer i håg att jag spelade pac man på den men suverän upplösnin på den tiden..sen blev det en vic 64 och efter det en amiga 500 och efter det en amiga 2000 och efter det en amiga 1200...

Sen blev det INGET då Amigan gick i konkurs!

Efter många om och men fick jag en tråkig upphottad pc 386:a som hade motsvarande processor som en amiga 500 men himmel vad låååångssaaaamt deet gick!!!!

Efter det blev det INGEt igen på måååånga år tills vänta på en PC-kracsh!!

Och det kom år 2000!!!

Då äntligen skaffa jag mig en dator igen!!!

Tjatade som en GALNING på banken att jag ville ha en MAC men det gick dom inte med på!!!

Så då sa dom att ok..du får en PC men ring när du är i butiken!!!

Sagt och gjort!! Jag ringde när jag var i butiken..men dom tvekade!!!

Pga.. att det var en fredag och fanskapet ville HEM så godkände dom mitt köp oh på den vägen är det!!

BLÄÄÄHHHH!!!
Pc:n är fan det VÄRSTA skitdatorn jag nånsin haft men vad gör man när pengarna pratar???

Ha ha, det var jättekul att läsa alla insändare, jag hade oxå en vic 64 men använde den knappt. Mer fart blev det när jag fick min Acer med 8o88 processor och, tror jag, en 8 MHz frekvens. Jag kommer ihåg när den första datorn med 64 MHz klockfrekvens kom, då tänkte jag att - nu blir datorerna inte snabbare, nu är gränsen nådd. Kul va?
Annons
Xenix,

läste din insändare om dubbla processorer. Nu är det så att jag håller på att bygga min nästa dator, vilket moderkort klarar dubbla processorer? Har funderat p den nya duo core men har redan nu P4 HT 3,0. Så jag tycker inte att det räcker. Tackar ödmjukast för ett snabbt svar, skall shoppa idag.
Jag kommer ihåg på 80-talet när jag såg FÖRSTA Star Trek-avsnittet och dom kunde styra ett helt rymdskepp men datorn..det var DÅ jag blev intresserad av datorer!!!

Helt fantastiskt att dom kunde styra ett helt rymdskepp med ENBART röststyrning!!!

Jag förstår inte gnället med MAC osv, när jag gick i lunds universitet -89 så rekommenderades det att man skaffade sig en mac. Men redan då var jag emot detta då jag var van vid att ha en c-prompt med en lugnt blinkade cursor på datorn. Sen fick man vara datorkunnig för att ta sig vidare därifrån. Medans MAC redan då hade guliga små hjärtan, nallebjörjnar osv, som ploppade upp när man klickade på menyerna - urtöntigt tyckte jag! Jag kan förstå att de som inte jobbar med datorer vill ha det så, men för en programmerare så hade det ingen funktion.
loan:

Ähhh...

Jag förstår dig! Du hängde inte med från första början! Det är lugnt! Whatever...! Det spelar egentligen ingen roll!! Nu är saker som dom är och det är bara gilla läget!

Skit samma!

Det är pengarna som pratar och Microsoft vann rejset!

Oavsett vilken dator eller vilket program som är bäst så vinner pengarna!!!

Min fösta dator var 486 sx 25 med 8 i ramminne 170 mb hårddisk 14 tums skärm win 3.11 och dos 6.1 för 15 890 kr. Detta var 1994, nu har jag 3 datorer stationära + 1 bärbar.
buddy
Den första datorn jag hade var en Ericsson-dator av något slag. 5 mb hårddisk, två stycken 5,25 tums diskettenheter. Skärmen var brun med gul text, monokrom. :P
Jag vet inte riktigt vad den hette eller vad det var för modell.

Jag hade två spel på den. Ett som hette Star, som var ett rymdspel, och ett som hette Gorilla.. Man var två gorillor som stod på varsin skyskrapa och kastade bananer på varandra genom att ställa in vinkel och kraft.. :P

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem