Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bli av med Frontpage-tillägg

Bli av med Frontpage-tillägg

Gjorde en enkel hemsida åt ett företag för ett bra tag sen och använde då Frontpage. Inte helt lyckat eftersom det ser olika ut beroende på vilken webbläsare man använder.

Är det någon som känner till något program som automatiskt tar bort Frontpage's tillägg och anpassar (städar) koden för att funka med vilken browser som helst?

Alternativt ett program som visar vad som är påhitt av Frontpage i koden så att man själv kan justera det manuellt.

Vore trevligt att inte behöva börja från grunden igen nu när jag vill använda något annat program för att göra hemsidan.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Även Frontpage 2003 har något som kallas Optimera html. Jag vet dock inte hur det funkar
Ett inlägg här bara
vad är det för fel med att skriva rätt KOD.
det är absolut inte fela att använda notpad.
gör du det så vet du vad du kan.
och rättar till det du inte kan.
eller programkoden som du erhållit från något självgenererande.

att önska godis som inte klarar det elementära är inte att
få valuta för pengarna.
man kan alltså rabbla upp en mängd hjälpmedel
men som inte fullt ut följer en fast standard.

kan ni inte se skillnaden på hur olika program genererar kod
så glöm ideen att ni skall få program som städar åt er fullt ut.

Så följ Robs råd att städa själva
Nja, är det inte litegrann som att säga använd inte "Word" när ni skriver utan använd papper och penna, då vet ni att det blir rätt.

klart man skall använda html editors om man vill, sparar ju tid och man behöver inte vara värsta programmeraren för att klara av det.

Men om Rob och Göcke menar att det är bra att ha lärt sig hemsidesbyggande från grunden först innan man börjar använda Editors så håller jag med, då kan man städa själv. Frontpage har en massa skit för sig.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem