Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelning!

Fildelning!

Hejsan på er!

Den nya lagen är numera i bruk och fildelning bearbetas hårdare än någonsin!

Därför så tänkte jag så här ?

Är det några här som sitter med en bra lina (minst 4Mbit/400Kbit ) som vill bli kompis med mig ?

Det är ju som så att man faktiskt får lov att dela med sig av musik och film till sina närstående! Så om vi öppnar en egen fildelningsserver ( hub ) med lämplig plattform, så kan vi ju dela filer med varandra ! ! ! Och det är lagligt!

Dessutom så kan jag tänka mig att det mesta i musik & film kommer att täckas in om man blir 100+ användare!

Och att ladda ner från andra är ju lagligt, men inte att dela ut! Så då kan man ju köra något anat program för att få in nya grejer i nätverket ?

Finns intresse för detta, så fortsätt strängen neråt, så kommer jag att skriva i en emailadress i slutet av strängen, så drar vi igång detta!

Som klient så är ju oDC++ rätt så bra, program för att köra HUB har jag redan installerat....

Jag delar ca 290GB idag......

//Fresh Thinking!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Herre gud 400kbit segt apan ju... slöare än en gammal rostig telia lina..
#Rob

Det var ju trevligt för dig att du har en bra lina Rob, men även om jag sitter på 100Mbit, så välkomnar jag gärna ADSL användare att "joina". Vad gör det om du får vänta lite x-tra, om du får något du verkligen vill ha?

Jag hoppas att det finns andra användare där ute med en mer positiv inställning till ämnet.....

hmm... ja, varför inte, jag skulle inte tveka att starta nån sån där grej... kör också med egen hubb men är inte Online jämt... man blir ju jävligt trött på den där "Piratbyrån", det finns ju förresten en alternativ sida till den som heter "AntiPiratByrån" www.antipiratbyran.org
kolla den...
själv börjar jag fundera på ett FTP nätverk.. det är lite mer exklusivt, och dom jävla "PiratJagarBögarna" kommer inte in lika lätt kanske...!!!
Hör av dig till mig "FileShare" om du vill... ImOn!!!!

Och till Rob vill jag bara säga..Tagga ner!!! du behöver ju inte vara kaxig bara för att din Pappa lyckats fixa fiberoptik hem till vardagsrummet.. vänta tills du flyttar hemifrån!!!

Regards
::Mokos::
Annons
Oopps!
Piratbyrån skulle det ju vara....ARRGHH!!
www.piratbyrån.org

SORRY!

Regards
::Mokos::
www.piratbyran.org
Haha Mokos jag är inte så liten och jag bor inte hemma...
Och flytta jag just flytta hemifrån så är en av de första grejerna man kollar hur det är med bredband i byggnaden man flyttar till...

Sen så kör man ADSL har man normalt minst 512kbit men ännu mer normalt nu är 800kbit..

400kbit påminner mig bara om typ cabel modem som är otroligt instabila och får oftast väldigt dålig fart mot andra..

och jag kör inte med fiber själv kör med VDSL... underbar uppfinning... de borde utveckla det mer istället för o gå vidare till ADSL2 och ADSL2+
Nää du takka vet ja ..bredbandsbolaget... där kör man med 1000... de ni.. säg vad ni vill men dem har bästa =D =D bredbandet snabbast oxå....
har en moped som gör 45
Hela idén är ointressant, eftersom man inte får sprida upphovsrättsskyddat material till någon alls. Det är icke olagligt att ladda ner, men det är olagligt att "sprida" dvs. tillgängliggöra för någon annan - även om denna är "din vän".
Dagens system med DC och tillhörande hubbar är det bästa för närvarande.
Jag tror väll personligen att fler och fler FTP nätverk med krav på medlemskap kommer att uppstå. Som på den gamla goda BBS tiden..
Hmm visst men e det inte bättre me en ftp server i stället....å blir hubben privat så.. count me in.. =D

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem