Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mysko Lasermus

Mysko Lasermus

Så har man nu pluggat in sitt nya Logitech MX 5000 Laser Tangentbord & Mus Paket. Musen heter förresten MX 1000 for Bluetooth.

Har installerat medföljande programvara, men musen beter sig underligt från och till. Ibland går den helt OK, men sen ibland så är det precis som där är en lag (eftersläpning) i överföringen. man rör på musen men så händer inget direkt...först nån sekund senare börjar pilmarkören röra på sig och fortsätter i nån slow motion stil även efter jag håller musen stilla.
Verkar helvirrigt, alltså !
Så när jag startade om datorn hade jag plötsligt ingen kontakt alls längre, varken med tangentbord eller med musen, och det var ett helsike och få igång doningarna igen.
Först vaknade tangentbordet....fick återansluta det och skriva in nån sifferkod för Bluetoothanslutningen...men musen var stendöd.
Då fick jag ta fram min G7 Laser och sätta igång Logitechs programvara. Fick söka upp bluetoothenheter för att hitta musen igen....då till slut kom den online igen.
Så verkar den gå OK...en liten stund, sen börjar de där eftersläpningarna igen.....och jag fattar noll. Är det fel på musen, månne ?

Säg nu bara inte byt batterierna, för allt är precis nyladdat och jag har tryckt i ett par fräscha batterier i tangentbordet, som för övrigt verkar fungera hur bra som helst.

Nån som har lite bättre humm om Bluetooth...?

//Breeze
Antal svar på detta inlägg: 10
har du flera sändare i närheten
det ser ju ut som om den vill byta kanal
Åå vad det är härligt med sladd
nja de kan strula de med, så håll inne med skadeglädjen.
drivrutinerna kan vara boven också.
Annons
Det brukar finnas en liten oansenlig knapp på sändare/mottagaren på trådlösa möss!
Den ska man trycka på när de tappar kontakten med varandra, så brukar de söka och finna varandra.

Kanske så enkelt?

/egil
Hörde en som bytte från USB till PS/2 porten.Den gick det som en raket sen.

Kanske så enkelt,om adepter är bifogad.??
logitech säger att man skall akta sig för laddningsbara celler, eftersom de inte håller 1,5V
en mörk musmatta kan vara orsaken, lägg ett papper under för att testa detta.
är motagaren nära en skärm eller annan elektrisk utrustning, flytta den
en bit ifrån
testa en annan USB anslutning
testa på en annan dator
eller så är det detta som strular
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;895550
har du ladningsbara celler i musen så tror jag iallafall på dem som boven i dramat, och skulle testa med standard motorbatterier.

det finns bra förslag på suporten, tyvär på engelska för er som har svårt med det.
Har du en musmatta? Lasermöss har en benägenhet att inte fungera utan musmatta
Vill nu var villig att hålla med Göcke ang. detta med musmatta, det lasern som inte klarar av de "gammla" mjuka mattorna, vad lasermusen behöver är ett material som fungerar som en spegel dvs. ett någotlunda blankt underlag.
Hade samma problem jag när jag bytte mus från kula till laser.

MVH Noflo
Har samma problem med min MX Laser men det händer så sällan att detär inget problem för mig. Ofta har det o göra me dhur min musmatta ser ut som är gjord av glas. Är den skitig så brukar muspekaren uppföra sig lite konstigt.

Viktor min lasermus funkar i stortsett på vilket underlag som helstbortsett från glas. Jag har kört den påmina jeasn jag har kört den på mitt skrovliga skrivbord på entröja jag hade på mig på pärmar så ja jag har testat den och kan säga att det är inga som helst problem med konstiga underlag det är bara glas man ska passa sig för. Fel glas splittar upp laser så det inte studsar tillbaka som det ska. Min corepad har en emaljbeläggning på ytan därför den funkar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem