Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorskärmen som tv?

Datorskärmen som tv?

Hej! Min tv har lagt av & jag är inte särskilt sugen på att köpa en ny. Kan man koppla videon till datorn, så videon tar emot signalen, & datorskärmen blir tv-skärm? Helst utan alltför mycket krångel...
Linda
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Gick till en databutik på lunchen och de rekommenderade ett AverTV Hybrid kort. Enligt killen i butiken hade han comhem och ett sånt kort och fick in alla kanalerna på datorn utan problem.
www.sovida.com/bin/setpage?doc=02583&lang=sv&ref=8

Han tyckte personligen att bildkvalitén blev bättre med ett kort i datorn än med ett USB-kort...
blueId_1 !

Det verkar vara perfekt för dig.Den databutiken kan du lita på.Bry dig inte
om vad dom skriver här på Forumet.

Det är ju ingen som är insatt riktigt,med detta med kabelTV.Vi är i olika
läger.Men en affär i Gävle måste ju veta allt.700:- är ju ett bra pris.
Fråga om han sätter in det åt dig för samma pris.Det gör han säkert.
Gjort på 3 minuter om du tar med dig "burken".
Tack leiake! Inget ont om forumet för utan det skulle man ju inte få lära sig så mycket...och inte skratta så mycket heller för den delen!

Jag tror nog att jag hellre köper den på nätet eftersom de i butiken ville ha 1190:- för samma sak...lite synd...
Står nu i valet o kvalet om jag ska chansa att köpa o installera själv...jag får väl återkomma med besked om jag lyckades. *hoppas*
Annons
Har du en Video med skartkontakt? så fall titta på loppis om det finns någon typ crt-skärm med skartkontakt med så har du en tv, eller så finns DSL-TV-länk som någon här på forumet var så snäll o delade med sig, tackar o bugar för dom länkarna, och då är man licensfri än så länge.
blueId_1: Det där kortet blev jag lite sugen på.. Tack för tipset..
Fajjer: Ja visst låter det fiffigt! Hör av dig om du "hinner före mig".

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem