Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Streamad tv

Streamad tv

Hej!

Söker man på nätet så kan man hitta en hel rad med siter som erbjuder olika varianter på streamad tv. En del erbjuder mot en kostnad att man kan se hundratals tv-kanaler live via internet. Är det någon som har erfarenhet av dessa tjänster? Går de att lita på och hur är kvalitén?

Jag är oerhört fotbollsintresserad och även om det visas fantastiskt mycket fotboll på "vanlig" tv så är det ibland matcher som inte visas. Har hittat flera tjänster som verkar lovande men jag har ej vågat prova ännu. Dela gärna med er tips, synpunkter och erfarenheter.

Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

det jag har sett när det gäller kvalité så skulle jag hälldre se färg torka.
Men vem vet det kanske finns någon som sänder i bra kvalité nu. Men betala inte för någon webtv innan du sett att kvalitén är bra.
ZTV sänder gratis på www.ztv.se Du kan ju kolla där för att se exempel på kvalitet. Vet inte om betalkanalerna har bättre kvalitet. Man kan ju tycka att de borde ha det.
Sen beror det ju på om du har tillräckligt bra uppkoppling mot Internet och om det finns någon flaskhals längs vägen. Kan nog vara värt ett test om man kan köpa enskilda program och slipper binda sig till långa avtal.
Jag kan då inte se z-tv fast jag sitter i Dalarna, så här står det.
Vi är hemskt ledsna, men du kan endast se ZTV live om du
befinner dig i Sverige
Annons
Jamen Sverige är ju från Strömstad via Karlstad, precis söder om Stockholm och söderut så det är väl inte så konstigt.
Är inget problem å se ztv live, i södra Gästrikeland en mil från gränsen mot Dalarna, så nu kanske vi ligger söder om Stockholm!
Måste man ha tv-kort för att kunna se streamad tv..?

Skulle gärna vilja se japansk tv..
Jag menade förstås att jag inte kan se z-tv från www.ztv.se
Svar nej Bubben
falumasen !

Har du telefonmodem,eller skojar du.Har dom flyttat Falun till Norge
eller.....?

Men du missar inget av värde.Det lovar jag dig.
Nej då leiake har fiber 30 mb dubbelriktad kan se många andra Tv-kanaler på datorn men icke sa nicke inte z-tv.
Har tänkt på att kanske min leverantör Blixvik har nån server utomlands.
Står alltid samma på z-tv sida ( Vi är hemskt ledsna, men du kan endast se ZTV live om du befinner dig i Sverige)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem