Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatera Widows XP

Uppdatera Widows XP

Köpte en begagnat dator med Windows XP. Får nu
meddelanden om att det finns uppdateringar när jag kopplar upp mig.
Samtidigt läste jag i nån tidning att Windows söker efter piratkopier,
vilket jag misstänker att det finns installerat hos mig.
Va kan hända om jag Trycker på "uppdate nu"?
Kan Windows blockera operativsystemet på nåt sätt, och kan dom komma åt annan information i min dator?
Tacksam för en goda råd
Vänliga hälsningar
Björn
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Händer ingenting. Vad som kan hända är att det kommer en rutan innan starten på Windows som man måste klicka på varje gång man startar upp datorn. Men förövrigt händer ingenting!
Tack Noflo Hörs tryggt. Ingen med avvikande åsikt?
Microsoft kan inte se om du har piratkopior så du behöver inte oroa dig!

Jag hoppas bara att Windows XP är i original annars kan du kanske inte uppdatera till dom senaste säkerhetsuppdateringarna..
Annons
Det som händer är att MS ser att du inte har en giltig kopia av XP
valideringsverktyget som måste installeras godkänner inte ditt exemplar, om du har ett crackad XP. Men som tidigare skribent skrev, inget speciellt händer
Bara en störig ruta
Men MS kan inte se om du har andra crackade program/spel på din dator

Men det finns sätt att gå runt valideringen
Microsoft uppdaterar säkerhetspatchar även på olagliga kopior,för att
inte sprida "skiten".

Men du kan inte hämta hem vanliga uppdateringar.
Så om man nu har en mindre äkta kopia av XP så kan man ju ta hem uppdateringarna med en dator som har äkta vara, bränna uppdateringarna på disk eller lägga dem på ett USB minne och sen uppdatera efter behag.

Sen är ju inte alla uppdateringar av godo...kör med en Barebone som inte ville veta av SP2...hela datorn hängde sig och jag hade ett elände att komma in igen och återställa till före uppdateringen.
Jobbdatorn har blivit helfjollig efter några uppdateringar, vet inte om det är från Windows eller om det är HP själv som har klantat till det...

Sen kan man ju ofta hitta de här uppdateringarna ute på nätet på andra ställen....där mer ljusskygga karaktärer huserar.

//Breeze
Har en burk med mindre äkta XP men jag kan uppdatera! Men jag kan inte gå in coh uppdatera manuellt utan det måste gå med automatik på den burken, och det spelar inte mig nån som helst roll!
Björn:

Hur gick det?
Om man ska ladda ner tex Windows defender så måste man ha ett äkta XP,
då kollar dom licensnumret bara och ser att det är reggat flera gånger ifall man har en crack.

Å så kan man få ett äkta nummer av microsoft för ca 1295 sek direkt online så att man kan göra om sitt oäkta XP direkt bara genom att byta ut licensnumret, Xp skivan kommer 2-4 veckor senare.....
Tack alla som har svarat. Jag laddade ner uppdateringarna som erbjöds, och det fungerade som jag hoppats. Alltså helt OK Skylten som hoppade upp varje gång jag kopplade upp mig försvann
Tack för hjälpen och ha det gott!!
Björn

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem