Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kapad hemsida

Kapad hemsida

Hej! Har IS som startsida men kommer till något som heter Internet Security. Defender tog bort den gula trekanten som lyste ilsket i nedre högra hörnet på skärmen. AdWare hjälper inte och inte Panda Titanium 2007. Har också fått en ny rad under adressfältet med " SPAM protecktion " " Scan for SpyWare " m.m. Vad gör jag. Bengan.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hijacked, din webläsare är kidnappad, det är alltså inte ett virus eller en ad-ware. Läs mer under "Trojaner spyware och hijackers mm " om du vill veta skillnaden

GÅ in på http://www.castlecops.com -->Download--->MostPopular
HiJackThis, CWShredder, Spyware Blaster
*Uppdatera alla program
efter du har uppdaterat programen, dra ur din nätverkskabel och kör sen programen.
Kolla om sidan är kvar ( utan att koppla upp dig ) under "internet-alternativ"
Om inte, skriv in IS och klicka ok
Öppna webläsaren och se om IS kommer upp ( jobba offline) om IS står i adressfältet, sätt i nätverkskabeln och gå online för att testa i "skarpt läge"
Är allt som det ska har du fått bort skiten men om den andra sidan kommer igen så är det lite marigare. Hör av dig om så sker
funkar inte det så finns det bra hjälp på det forumet.
Lycka till
Huckleberry skrev :
Gå inte IN på sidan och posta aldrig sidor som inte är tillförlitiga och speciellt inte då det är en sida som har uppkommit efter att ens webläsare har blivit kidnappad.
Ni som har klickat på den kan berätta för mig vad som helst, för jag vågar inte


Och jag instämmer , har ni problem så ge inte oss länkarna här på forumet
vh göcke
Jag försökte gå in på (sitter på jobbet så vad kan hända), men vår brandvägg eller antivirus, ser inte vilket det är, började att leva så nåt är det som inte står rätt till!

Noflo

Detta är fördelen med att sitta på ett stort företag, ingen som vet vem som har kilckat på vad vi många som använder samma dator!
Annons
det är tråkigt att datamedvetandet är så dåligt tycker jag.

liknande beteenden har vi när det står nymålat, man måste ju bara testa??
Nu är det ju som så att jag inte är den som normalt håller på och klickar runt. Men med tanke på hur känsligt vårt antivirus & brandväggs system är är det i princip helt ofarligt att kolla på en sida som denna!

Bara för att kunna skratta lite när det är så här kan jag berätta att när jag skulle gå in på en sida som handlade om Michael Jackson, så skrek brandväggen att det var, "ofredande" mateial på sidan. Jag har varit inne på sidan hemma så jag vet vad den innehåller och det är en biografi om honom.
Här hittade jag lite info om hur man kan göra från Microsoft:

http://www.microsoft.com/sverige/athome/security/online/browser_hi
jacking.mspx
Tänkte bara vara lite kverulant i allmänhet och påpeka att hemsida & startsida är 2 helt skilda saker.
tejay4u , det har du rätt i , men ingen annan har sagt något annat.
utan det handlar om att sidor man går till, kan ändra om så att man får en
annan startsida vare sej man vill eller ej.
och en del kan vara svåra att återställa.
har du något förslag på hur man rättar till dessa problem.
Sytemåterställning kan vara bra i det här läget om man vet när man fick in skräpet i datorn. Om man inte vill göra det får man rensa manuellt (cookies, tempmapp och ev. i registret). Just den där Internet Security är en hopplös j**la applikation som vissa lägger upp på sina hemsidor(fan vet varför).
Internet Security! Vad är det med det.Är det en kapare????

Är inte det tvärt eller vad menar du tejay4u ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem