Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

VLC Player

VLC Player

Är det någon som känner till det programet ?? ska tydligen vara mycke bättre än WMP

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag använder det och det har hittill inte nobbat något format som jag stött på.

Litet och enkelt och lättanvänt, rekommenderas.

Leif B
Har du trångt på hårddisken så får du väl ta dig en funderare för VLC tar upp drygt 33 MB och WMP drygt 9 MB, men VLC rycker in där dom flesta andra mediaspelare går bet.
Ok ,men då är det nog värt att testa då *L*

tack för svaret
Annons
Klart den bästa !
WMP hänger sig, men inte VCL
Att den skulle ta upp hhd är inte skäl nog att inte använda den, tycker jag.
wmp är tyngre och har mer krävande skal än vcl
tex så tar wmp upp ca 15mb i minne när det idlar mot vcl bara ca8mb, så har du lite minne så kör enbart med vcl
Aha det ska jag tänka på :)

Tack en än gång
har haft VLC i snart 3 år och kan inte komma på något negativt med det.. Som dom andra har skrivit så klarar det det mesta..
Ja det är just för att WMP hänger sig som jag funderar på att testa nåt annat , kör me Itunes just nu men är inte så nöjd me det ..

Kul me svar Tack
VLC är ju en bra mediaspelare men WMP sitter ju redan på plats så att säga, om man har Windows XP. Det finns flera bra codec packs som tar mycket mindre plats och hanterar de flesta format till WMP. Typ Gordian knot, XP codec pack mfl.

Jag har nog provat de flesta spelare men vänder alltid tillbaka till WMP.

Den funkar ju bra med rätt codec.

Just att den hänger sig har inte jag varit med om särskilt ofta (kanske för att jag haft rätt codec installerad?).

VLC upptar tydligen 33 mb och en codec pack 5 mb ungefär.

Så har man det lite tajt på hårddisken är väl codec pack att föredra.

Den enda nackdelen med WMP tycker jag är DRM-smörjan som Microsoft envisas att installera.
Att wmp hänger sig har inget med codec att göra utan att den är fööör krävande och ett dåligt program med för mycket gullgull i sig.
VCL spelar film, thats it, typ :)
Tex så kan du snabbspola i vcl ovasett film typ, ta screenshot och ändra storlek på fönstret precis som du vill.
Det går inte med wmp

olika åsikter, men huvudsaken är att man har nått å se med
fast jag säger
VCLplayer
Har man problem med att inte installera VLC för det tar 33mb av hårddisk plats. Då har man betydligt störra problem att oroa sig för eftersom windows skulle skrika att det behöver mer utrymmer och att det skulle gå jäkligt slött då swapfilen inte skulle ha utrymme att växa.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem