Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Har du Skype?

Har du Skype?

Undrar hur vanligt användande av Skype har blivit. Jag gick med precis när Skype startade men har inte börjat använda det på allvar förrän för ca ett halvår sedan.

Hur nöjda är ni? Har ni lagt in (liksom jag) pengar? Hur uppfattar ni ljudkvalitén och leveranseffektiviteten? Skriv gärna egna erfarenheter.

EZ
Antal svar på detta inlägg: 7
Testade oxå Skype i dess födelse, men tyckte då att kvaliten var riktigt dålig. Sen dess har jag inte testat. Har inga att ringa heller, vilket är en förutsättning.

Men man kanske ska testa igen...
Hallå, EZ!
Jag var också ganska tidig (112.000 användare när jag började) och kör fortfarande flitigt med Skype. Jag har nämligen många vänner som bor utomlands, så det har blivit ett perfekt sätt att kommunisera med dem... billigt framförallt

Även ljudkvalitén tycker jag håller en ganska hög klass, om man jämför med andra liknande program. (möjligen den störande "buffringen" när man pratat länge)

Jag har inte "lagt in pengar" eftersom det fortfarande är en stor ljudskillnad på vanligt telefoni och Skypen... men visst är Skypen ett bra komplement.
Som tidigare svarare, var jag också "Skypare" i början. Öppnade nya möjligheter: telefoni, kontaktmöjligheter mm.

Så fort MSN kom, fick jag samma möjligheter, men mycket enklare och med många fler alternativ. Kanske inte med samma ljudkvalitet.

Nu vet jag att Skype har samma möjligheter, och ännu fler, både vad gäller kommunikation och ljudkvalitet och mycket annat. Trots det håller jag fast vid MSN
Annons
testade skype i tidigt skede,men var ej nöjd.men kan tänka mig att prova de igen inom snar framtid.
Använder Skype ganska mycket då har svärföräldrar och kompisar utomlands. Har varit med ett bra tag, tycker jag, men vet inte när jag började använda programmet, en evighet sen tycker jag...

Ljudet är varierande från gång till gång, i stort är man väl nöjd...
Har även ett annat program, VoIPStunt, som man kan ringa från datorn till vanliga telefoner med, och många destinationer är helt gratis, så det används också ganska mycket. I stort lika som skype, men billigare.

//Breeze
Jag tycker Skype är superbra. Pratar i snitt 1 timme per dag. Har provat på att betala SkypeOut men ser ingen större mening med det eftersom jag ringer lika billigt med mitt vanliga abonnemang och blev irriterad när det jag betalat in försvann för att jag inte använt det inom en viss tid.
Ljudkvalitén är ju i stort lika bra som via Telefon om man låter bli att belasta nätet med en massa annat skräp medan man pratar.
Synd bara att det inte är fler som har förstått att Skype är bra och att man skall ha det igång hela tiden så att man kan nå folk.
Finns ett liknande program som heter Gizmoprojekt..

Är det någon som prövat det?

http://www.gizmoproject.com/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem